Aggression as a social issue
General data
Course ID: | 2.5-AGRESJA |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Aggression as a social issue |
Name in Polish: | Agresja jako problem społeczny |
Organizational unit: | Institute of Psychology |
Course groups: |
(in Polish) Psychologia, jednolite magisterskie, 5-letnie, stacjonarne |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | Polish |
Study level: | (in Polish) Studia magisterskie |
Field of study: | (in Polish) Psychologia |
The semester in which the subject is carried out: | (in Polish) 7 |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | (in Polish) Realizowany w sali |
Requirements: | (in Polish) Ogólna orientacja w tematyce psychologii społecznej |
Student workload: | (in Polish) Liczba punktów ECTS: 2* Ćwiczenia: - udział w zajęciach ćw.: 15h - przygotowanie do zajęć ćw.: 15h - zadania do samodzielnego wykonania poza godzi-nami zajęć: 10h - realizacja złożonych zadań projektowych i ich prezentacja na zajęciach: 10h Suma zajęć ćwiczeniowych 50 h = 2 ECTS * 1 Punkt ECTS = 25-30 h. pracy studenta |
Prerequisites: | (in Polish) Przedmiot ma dostarczyć ogólnej wiedzy na temat przyczyn i przejawów zachowań agresywnych. Studenci poznają główne koncepcje opisujące zachowania agresywne w przestrzeni społecznej oraz jako zjawisko kliniczne. |
Full description: |
(in Polish) Naturalną konsekwencją kontaktów społecznych jest wzajemny wpływ ludzi na siebie. Jedną z nieuniknionych konsekwencji kontaktów społecznych są różnice poglądów, konflikty, negatywne zachowania społeczne. Celem jest poznanie przez studentów aktualnego stanu wiedzy o agresji oraz wyposażenie ich w istotne umiejętności społecznego funkcjonowania związanego z omawianym tematem. |
Bibliography: |
(in Polish) Aronson, E. (1995). Człowiek -istota społeczna. Warszawa: PWN. Cialdini, R.B. (1994). Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Gdańsk: GWP. Kenrick T., Steven N. Cialdini R.(2002). Psychologia społeczna. Rozwiązane tajemnice. Gdańsk: GWP. Wojciszke, B. (2002). Człowiek wśród ludzi, Zarys psychologii społecznej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe „Scholar”. Szmajke, A., & Gorajczyk, M. (2003). Klimat sportu: staż i poziom sportowy a gotowość do agresji oraz skuteczność w grze u kobiet uprawiających koszykówkę [in:] E. Psychologia grupy sportowej, Studia i Monografie AWF we Wrocławiu, 69, 155-179. Wojdat, M., Janowska, P., Pujszo, M., Stępniak, R., & Adam, M. (2017). Psychological analysis of the level of aggression in the male judokas socjety. Journal of Education, Health and Sport, 7(4), 59-67. Szmajke, A., & Gorajczyk, M. (2003). Klimat sportu: staż i poziom sportowy a gotowość do agresji oraz skuteczność w grze u kobiet uprawiających koszykówkę [in:] E. Psychologia grupy sportowej, Studia i Monografie AWF we Wrocławiu, 69, 155-179. Zdybek, P., & Walczak, R. (2019). Does the culture of honor do well in Poland? A replication study on the culture of honor while accounting for gender role differences. In Family Forum (Vol. 9). |
Learning outcomes: |
(in Polish) Symbol Efekty kształcenia dla kierunku studiów psychologia. Odniesienie PRK WIEDZA K_W06 Ma rozszerzoną wiedzę o człowieku, jego cechach, funkcjonowaniu wybranych relacjach i strukturach międzyludzkich (rodzinnych, zawodowych, kulturowych), oraz historycznej ewolucji poglądów na ich temat. P7S_WG K_W07 Posiada rozszerzoną wiedzę o wpływie na rzeczywistość społeczną i kulturową oraz jej odbiorze, w aspekcie mechanizmów psychologicznych. P7S_WG UMIEJĘTNOŚCI K_U01 posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania, przetwarzania i interpretowania informacji na temat zjawisk psychologicznych i społecznych rozmaitej natury, przy wykorzystaniu różnych źródeł z zastosowaniem technologii informatycznej (ICT) P7S_UW K_U05 ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji psychologicznych oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań; P7S_UW KOMPETENCJE SPOŁECZNE K_K01 jest gotowy do realizowania zadań zawodowych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie psychologii; angażuje się we współpracę; P7S_KO Efekty kształcenia Sposoby weryfikacji Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia Efekty kształcenia Wiedza w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: zdefiniować podstawowe pojęcia związane z teoriami autoprezentacji • • test zaliczeniowy K_W06; K_W07 Umiejętności w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien potrafić/mieć umiejętność: umiejętność rozumienia, analizowania i oceny zachowań autoprezentacyjnych • • dyskusja i realizacja zadań na zajęciach K_U01 K_U05 Kompetencje społeczne w wyniku przeprowadzonych zajęć student ma/wykazuje: umiejętność krytycznego oceniania zachowań ludzkich i jej oceny • • ocena rozumowania studenta w dyskusji podczas zajęć i podczas testu K_K01 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Podstawowe kryteria: • Aktywność na zajęciach • Zaliczenie testu weryfikującego wiedzę studenta Ogólne zasady co do oceny z testu: uzyskanie co najmniej 60% punktów jako podstawa uzyskania oceny 3,0; ocena 5,0 po uzyskaniu 95% punktów |
Classes in period "Summer semestr 2023/2024" (in progress)
Time span: | 2024-03-01 - 2024-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR WYK
|
Type of class: |
Lecture, 15 hours
|
|
Coordinators: | Przemysław Zdybek | |
Group instructors: | Przemysław Zdybek | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Lecture - Grading |
Copyright by University of Opole.