Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Analiza danych jakościowych w praktyce klinicznej: studium przypadku

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2.5-ANALIZA-PK
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Analiza danych jakościowych w praktyce klinicznej: studium przypadku
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy: Przedmioty semestru 7 - psychologia dzienna MK
Psychologia, jednolite magisterskie, 5-letnie, stacjonarne
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Wymagania:

Student powinien posiadać wiedzę wynikającą z zaliczenia podstawowych przedmiotów obligatoryjnych, a w szczególności z psychologii psychologii klinicznej, psychopatologii i diagnozie psychologicznej.

Założenia:

Poznanie zastosowania studium przypadku jako narzędzia analizy jakościowej w pracy psychologów w pbszarze klinicznym

Pełny opis:

1. studium przypadku jako narzędzie pracy

2. studium przypadku w paradygmacie klinicznym - diagnoza

3. studium przypadku w psychoterapii; wybrane nurty psychoterapii

4. studium przypadku w pracy psychologa sądowego

Literatura:

1. Cierpiałkowska, L. (2019). Psychopatologia: Lidia Cierpiałkowska. Wydawnictwo Naukow Scholar.

2. Yin, R. K. (2015). Studium przypadku w badaniach naukowych: Projektowanie i metody, tłum. J. Gilewicz, Kraków, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.

3. Cur, U. (2021) Profilowanie psychologiczne nieznanych sprawców przestępstw. Paradygmat i studium przypadku. Wydawnictwo Naukowe Scholar

4. Ashcraft, D. (2001) Teorie osobowości. Studia przypadków. Wydawnictwo Naukowe PWN

Efekty uczenia się:

WIEDZA:

1. K_W01 zna terminologię używaną w psychologii oraz jej zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym;

2. K_W04 zna teoretyczne podstawy działań profilaktycznych i interwencyjnych w zakresie właściwym dla psychologii; zna zasady praktyki opartej na dowodach; ma uporządkowaną wiedzę o zdrowiu i chorobie, normie i patologii człowieka w wymiarze psychologiczym;

UMIEJĘTNOŚCI

1. K_U01 posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania, przetwarzania i interpretowania informacji na temat zjawisk psychologicznych i społecznych rozmaitej natury, przy wykorzystaniu różnych źródeł z zastosowaniem technologii informatycznej (ICT)

2. K_U02 potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów wychowawczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych;

3. K_U05 ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji psychologicznych oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań;

KOMPETENCJE

1. K_K01 jest gotowy do realizowania zadań zawodowych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie psychologii; angażuje się we współpracę;

2. K_K02 jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą;

3. K_K03 Potrafi zachować krytycyzm wobec odbieranej treści

Metody i kryteria oceniania:

aktywność na zajęciach - trzy zanotowane aktywności podnoszą ocenę końcową studenta o 0,5

praca końcowa - przygotowanie studium przypadku na podstawie wiedzy zdobytej na zajęciach

praca w grupach, studium przypadku, prezentacja, wypowiedź ustna

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wiktoria Kubiec, Magdalena Raszka
Prowadzący grup: Wiktoria Kubiec, Magdalena Raszka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-29
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Przemysław Zdybek
Prowadzący grup: Przemysław Zdybek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maria Latusek-Mierzwa
Prowadzący grup: Maria Latusek-Mierzwa
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-www5-8 (2024-11-08)