University of Opole - Central Authentication System
Strona główna

Analysis of qualitative data in the organization

General data

Course ID: 2.5-ANALIZA-Z
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (0313) Psychology The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Analysis of qualitative data in the organization
Name in Polish: Analiza danych jakościowych w organizacji
Organizational unit: Institute of Psychology
Course groups: (in Polish) Psychologia, jednolite magisterskie, 5-letnie, niestacjonarne
ECTS credit allocation (and other scores): 3.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Study level:

(in Polish) Studia magisterskie

Field of study:

(in Polish) Psychologia

The semester in which the subject is carried out:

(in Polish) 6

Type of course:

obligatory courses

Mode:

(in Polish) Realizowany w sali

Requirements:

(in Polish) Wiedza z zakresu teorii psychologii ogólnej i psychologii pracy i organizacji. Podstawy metodologii badań psychologicznych.

Supplementary literature:

(in Polish) Domurat, A. (2009). Identyfikacja wartości osobistych w badaniach psychologicznych. Warszawa: WUW.

Student workload:

(in Polish) • udział w konwersatoriach: 9 godzin,

• przygotowanie do konwersatoriów: 16 godzin,

• realizacja zadań projektowych: 5 godzin.


Prerequisites:

(in Polish) 1. W zakresie wiedzy: a) dostarczenie wiedzy z zakresu procesu diagnostycznego w organizacji; b) omówienie metod diagnostycznych.

2. W zakresie umiejętności: a) rozwinięcie umiejętności wykorzystania rozmowy i wywiadu w procesie diagnozy; b) rozwinięcie umiejętności zapisu i analizy oraz interpretacji danych jakościowych.

3. W zakresie kompetencji: a) uświadomienie roli psychologa pracy i organizacji w kształtowaniu zachowań pracowni-ków i efektywności pracy.


Full description: (in Polish)

1. Cele badań jakościowych.

2. Siedem etapów procesu analitycznego.

3. Analiza konwencjonalna, sytuowany wywiad środowiskowy, diagramy pokrewieństwa (affinity diagrams).

4. Wywiady indywidualne i grupowe.

5. Obserwacje i techniki symulacyjne.

6. Sortowanie kart, scenariusze użycia, profile badanych (persony).

7. Metody zbierania i źródła danych jakościowych. Raporty analityczne, prezentacje.

8. Mapy poznawcze jako źródło wiedzy o procesach postrzegania i rozumowania w organizacji.

9. Podsumowanie zajęć, omówienie projektów zespołowych.

Bibliography: (in Polish)

Babbie, E. R. (2019). Badania społeczne w praktyce. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Jankowski, T. (2014). Assessment Center jako metoda rozwojowa-zastosowanie Assessment Center w procesie doradztwa kariery osób planujących wejście na rynek pracy. e-mentor, 53(1), 21-30.

Konecki, K. (2000). Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana. Warszawa: PWN.

Robbins, S. P. (2001). Zasady zachowania w organizacji. Poznań: Zysk i S-ka Wydaw.

Stocki, R. (2005). Patologie organizacyjne-diagnoza i interwencja. Kraków: Oficyna Ekonomiczna.

Learning outcomes: (in Polish)

Wiedza w wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi:

- ze zrozumieniem zaprezentować założenia i konsekwencje stosowania badań jakościowych;

- przedstawić metody badań jakościowych.

Umiejętności w wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi:

- skonstruować arkusz zapisu danych jakościowych;

- zinterpretować uzyskane dane jakościowe.

Kompetencje społeczne w wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi:

- nawiązać współpracę z członkami zespołu i realizować przydzieloną część pracy efektywnie i z zaangażowaniem;

- uwzględniać różne prespektywy członków zespołu i zachować się etycznie.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Ocena ugruntowania teoretycznego i metodologii zaprojektowanego wywiadu.

Classes in period "Summer semestr 2023/2024" (in progress)

Time span: 2024-03-01 - 2024-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Seminar, 9 hours more information
Coordinators: Aleksander Hauziński
Group instructors: Aleksander Hauziński
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Seminar - Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Opole.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-www3-1 (2024-04-02)