Analysis of qualitative data in the organization
General data
Course ID: | 2.5-ANALIZA-Z |
Erasmus code / ISCED: |
(unknown)
/
(0313) Psychology
|
Course title: | Analysis of qualitative data in the organization |
Name in Polish: | Analiza danych jakościowych w organizacji |
Organizational unit: | Institute of Psychology |
Course groups: |
(in Polish) Psychologia, jednolite magisterskie, 5-letnie, niestacjonarne |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | Polish |
Study level: | (in Polish) Studia magisterskie |
Field of study: | (in Polish) Psychologia |
The semester in which the subject is carried out: | (in Polish) 6 |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | (in Polish) Realizowany w sali |
Requirements: | (in Polish) Wiedza z zakresu teorii psychologii ogólnej i psychologii pracy i organizacji. Podstawy metodologii badań psychologicznych. |
Supplementary literature: | (in Polish) Domurat, A. (2009). Identyfikacja wartości osobistych w badaniach psychologicznych. Warszawa: WUW. |
Student workload: | (in Polish) • udział w konwersatoriach: 9 godzin, • przygotowanie do konwersatoriów: 16 godzin, • realizacja zadań projektowych: 5 godzin. |
Prerequisites: | (in Polish) 1. W zakresie wiedzy: a) dostarczenie wiedzy z zakresu procesu diagnostycznego w organizacji; b) omówienie metod diagnostycznych. 2. W zakresie umiejętności: a) rozwinięcie umiejętności wykorzystania rozmowy i wywiadu w procesie diagnozy; b) rozwinięcie umiejętności zapisu i analizy oraz interpretacji danych jakościowych. 3. W zakresie kompetencji: a) uświadomienie roli psychologa pracy i organizacji w kształtowaniu zachowań pracowni-ków i efektywności pracy. |
Full description: |
(in Polish) 1. Cele badań jakościowych. 2. Siedem etapów procesu analitycznego. 3. Analiza konwencjonalna, sytuowany wywiad środowiskowy, diagramy pokrewieństwa (affinity diagrams). 4. Wywiady indywidualne i grupowe. 5. Obserwacje i techniki symulacyjne. 6. Sortowanie kart, scenariusze użycia, profile badanych (persony). 7. Metody zbierania i źródła danych jakościowych. Raporty analityczne, prezentacje. 8. Mapy poznawcze jako źródło wiedzy o procesach postrzegania i rozumowania w organizacji. 9. Podsumowanie zajęć, omówienie projektów zespołowych. |
Bibliography: |
(in Polish) Babbie, E. R. (2019). Badania społeczne w praktyce. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Jankowski, T. (2014). Assessment Center jako metoda rozwojowa-zastosowanie Assessment Center w procesie doradztwa kariery osób planujących wejście na rynek pracy. e-mentor, 53(1), 21-30. Konecki, K. (2000). Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana. Warszawa: PWN. Robbins, S. P. (2001). Zasady zachowania w organizacji. Poznań: Zysk i S-ka Wydaw. Stocki, R. (2005). Patologie organizacyjne-diagnoza i interwencja. Kraków: Oficyna Ekonomiczna. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Wiedza w wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi: - ze zrozumieniem zaprezentować założenia i konsekwencje stosowania badań jakościowych; - przedstawić metody badań jakościowych. Umiejętności w wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi: - skonstruować arkusz zapisu danych jakościowych; - zinterpretować uzyskane dane jakościowe. Kompetencje społeczne w wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi: - nawiązać współpracę z członkami zespołu i realizować przydzieloną część pracy efektywnie i z zaangażowaniem; - uwzględniać różne prespektywy członków zespołu i zachować się etycznie. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Ocena ugruntowania teoretycznego i metodologii zaprojektowanego wywiadu. |
Classes in period "Summer semestr 2023/2024" (in progress)
Time span: | 2024-03-01 - 2024-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR SA KON
|
Type of class: |
Seminar, 9 hours
|
|
Coordinators: | Aleksander Hauziński | |
Group instructors: | Aleksander Hauziński | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Seminar - Grading |
Copyright by University of Opole.