Market research
General data
Course ID: | 2.5-BADANIA-RYN |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Market research |
Name in Polish: | Badania rynku |
Organizational unit: | Institute of Psychology |
Course groups: |
(in Polish) Przedmioty semestry 9 - psychologia dzienna MP (in Polish) Psychologia, jednolite magisterskie, 5-letnie, stacjonarne |
ECTS credit allocation (and other scores): |
5.00
|
Language: | (unknown) |
Field of study: | (in Polish) Psychologia |
Education profile: | (in Polish) ogólnoakademicki |
Mode: | (in Polish) Realizowany w sali |
Requirements: | - Metodology - Social psychology |
Supplementary literature: | (in Polish) Makarenko, V (2008) Tajne służby kapitalizmu. Skąd firmy tyle o nas wiedzą? Kraków: Znak Churchill, G., A. (2002). Badania marketingowe. Podstawy metodologiczne. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN Garczarczyk, J. (2006). Ilościowe i jakościowe metody badania rynku. Pomiar i jego skuteczność. Poznań: Wydaw-nictwo Akademii Ekologicznej w Poznaniu |
Student workload: | (in Polish) • udział w wykładach:15 h • udział w zajęciach ćw. :15h • przygotowanie do zajęć ćw: 15h • zadania do samodzielnego wykonania poza go-dzinami zajęć:30h • realizacja złożonych zadań projektowych: 30h • udział w konsultacjach z nauczycielem: 10h Suma 115 h = 5 ECTS |
Short description: |
(in Polish) Treści realizowanych podczas zajęć, przy czym uwzględnia się podział na poszczególne formy zajęć A. Problematyka wykładu: 1. Badania ilościowe: metody 2. Badania jakościowe: metody 3. Badania w Polsce, rynek, firmy, klienci; gdzie szukać pracy 4. Badania implicte: ET, EEG, Eksperyment 5. Badania reklam B. Problematyka ćw.: 1. Case studies dotyczące a. – potrzeby prowadzenia badań b. – Etyki Badań rynku i opinii c. – Interpretowania i tworzenia zaawansowanych wizualizacji danych d. – Interpretowania danych z badań jakościowych e. – Interpretowania danych uzyskanych z nowych technik badawczych (np. eye-tracking) 2. Narzędzia do badań ilościowych 3. Narzędzia i metody badań jakościowych |
Bibliography: |
(in Polish) A.1. wykorzystywana podczas zajęć 1. Stasiuk, Maison (2014) Psychologia Konsumenta. Warszawa: PWN (Dostęp przez ibuk BG UO: http://han.uni.opole.pl/han/ibuk/libra.ibuk.pl/book/107327) 2. Maison, D., Noga-Bogumilski, A. (2007) BADANIA MARKETINGOWE. Od teorii do praktyki. Gdańsk:GWP A.2. studiowana samodzielnie przez studenta 3. Maison, D., Noga-Bogumilski, A. (2007) BADANIA MARKETINGOWE. Od teorii do praktyki. Gdańsk:GWP 4. Mazurek-Łopacińska, K. (1999 i późń.) Badania marketingowe. Podstawowe metody i obszary zastosowań. Wrocław: Wydawnictwo AE 5. Underhil, P. (2009) Dlaczego kupujemy? Warszawa: MT Biznes 6. Międzynarodowy kodeks badań rynku i badań opinii społecznej http://ofbor.pl/public/File/Miedzynarodowy_Kodeks_Badan_Rynku_i_Badan_Spolecznych.pdf 7. Walczak, R. (2013) Jak rozpoznać bogacza? Ocena ludzi komunikujących status za pomocą przedmiotów w perspek-tywie badań rynku. W: M. Bombol (red.) Badania polskiej klasy wyższej. Problemy, diagnozy, dylematy. Warszawa: Oficyna wydawnicza SGH |
Learning outcomes: |
(in Polish) Wiedza w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: • scharakteryzować najważniejsze metody używane w badaniu rynku ; • wymienić i opisać zalety i wady oraz zastosowania poszczególnych metod; • zrozumieć specyfikę prowadzenia badań rynku ; • podać etyczne zasady badań Umiejętności w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien potrafić/mieć umiejętność: • wybrać metodę badania odpowiednią do napotkanego problemu • objaśniać zasadność stosowania wybranej metody • zebrać i zweryfikować dane według potrzeby badawczej • zinterpretować wyniki w perspektywie konkretnego problemu badawczego • opracować propozycję badania • wykorzystywać w praktyce posiadaną wiedzę psychologiczną do efektywnego prowadzenia badań rynku Kompetencje społeczne w wyniku przeprowadzonych zajęć student ma/wykazuje: • pogłębioną świadomość sensu prowadzenia badań rynku • gotowość do wykorzystywania psychologicznej wiedzy badawczej w kontekście problemów rynkowych • zaangażowanie w działanie • rozwagę/dojrzałość w zakresie doboru metod w zależności od warunków • profesjonalizm w przygotowywaniu ofert badań • odpowiedzialność i świadomość • Świadomość problemów etycznych |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Ocena z wykładu: - Umiejętność stosowania omawianych pojęć, zrozumienie kontekstu rynkowego, świadomość procesów społecznych i gospodarczych, realność przyjętych założeń, stopień opanowania warsztatu badawczego z uwzględnieniem specyfiki przedmiotu Ocena ćwiczeń: - Ocena z ćwiczeń składa się w 80% z ocen cząstkowych uzyskanych w trakcie semestru, oraz w 20% z oceny aktywności i zaangażowania w prowadzone zajęcia. Możliwe jest opuszczenie maksymalnie 2 godzin lekcyjnych zajęć. W przypadku nieusprawiedliwionego opuszczenia większej ilości zajęć nie można uzyskać zaliczenia (ocena NK). Nie przesłane w terminie prace skutkują automatyczną oceną 2. Nie ma możliwości poprawiania ocen cząstkowych. |
Classes in period "Winter semestr 2023/2024" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-02-29 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR KON
WYK
|
Type of class: |
Lecture, 15 hours
Seminar, 15 hours
|
|
Coordinators: | Radosław Walczak | |
Group instructors: | Radosław Walczak | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Lecture - Examination Seminar - Grading |
Copyright by University of Opole.