University of Opole - Central Authentication System
Strona główna

Market research

General data

Course ID: 2.5-BADANIA-RYN
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Market research
Name in Polish: Badania rynku
Organizational unit: Institute of Psychology
Course groups: (in Polish) Przedmioty semestry 9 - psychologia dzienna MP
(in Polish) Psychologia, jednolite magisterskie, 5-letnie, stacjonarne
ECTS credit allocation (and other scores): 5.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: (unknown)
Field of study:

(in Polish) Psychologia

Education profile:

(in Polish) ogólnoakademicki

Mode:

(in Polish) Realizowany w sali
(in Polish) Realizowany w terenie

Requirements:

- Metodology

- Social psychology

Supplementary literature:

(in Polish) Makarenko, V (2008) Tajne służby kapitalizmu. Skąd firmy tyle o nas wiedzą? Kraków: Znak

Churchill, G., A. (2002). Badania marketingowe. Podstawy metodologiczne. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN

Garczarczyk, J. (2006). Ilościowe i jakościowe metody badania rynku. Pomiar i jego skuteczność. Poznań: Wydaw-nictwo Akademii Ekologicznej w Poznaniu


Student workload:

(in Polish) • udział w wykładach:15 h

• udział w zajęciach ćw. :15h


• przygotowanie do zajęć ćw: 15h


• zadania do samodzielnego wykonania poza go-dzinami zajęć:30h

• realizacja złożonych zadań projektowych: 30h


• udział w konsultacjach z nauczycielem: 10h


Suma 115 h = 5 ECTS


Short description: (in Polish)

Treści realizowanych podczas zajęć, przy czym uwzględnia się podział na poszczególne formy zajęć

A. Problematyka wykładu:

1. Badania ilościowe: metody

2. Badania jakościowe: metody

3. Badania w Polsce, rynek, firmy, klienci; gdzie szukać pracy

4. Badania implicte: ET, EEG, Eksperyment

5. Badania reklam

B. Problematyka ćw.:

1. Case studies dotyczące

a. – potrzeby prowadzenia badań

b. – Etyki Badań rynku i opinii

c. – Interpretowania i tworzenia zaawansowanych wizualizacji danych

d. – Interpretowania danych z badań jakościowych

e. – Interpretowania danych uzyskanych z nowych technik badawczych (np. eye-tracking)

2. Narzędzia do badań ilościowych

3. Narzędzia i metody badań jakościowych

Bibliography: (in Polish)

A.1. wykorzystywana podczas zajęć

1. Stasiuk, Maison (2014) Psychologia Konsumenta. Warszawa: PWN

(Dostęp przez ibuk BG UO: http://han.uni.opole.pl/han/ibuk/libra.ibuk.pl/book/107327)

2. Maison, D., Noga-Bogumilski, A. (2007) BADANIA MARKETINGOWE. Od teorii do praktyki. Gdańsk:GWP

A.2. studiowana samodzielnie przez studenta

3. Maison, D., Noga-Bogumilski, A. (2007) BADANIA MARKETINGOWE. Od teorii do praktyki. Gdańsk:GWP

4. Mazurek-Łopacińska, K. (1999 i późń.) Badania marketingowe. Podstawowe metody i obszary zastosowań. Wrocław: Wydawnictwo AE

5. Underhil, P. (2009) Dlaczego kupujemy? Warszawa: MT Biznes

6. Międzynarodowy kodeks badań rynku i badań opinii społecznej

http://ofbor.pl/public/File/Miedzynarodowy_Kodeks_Badan_Rynku_i_Badan_Spolecznych.pdf

7. Walczak, R. (2013) Jak rozpoznać bogacza? Ocena ludzi komunikujących status za pomocą przedmiotów w perspek-tywie badań rynku. W: M. Bombol (red.) Badania polskiej klasy wyższej. Problemy, diagnozy, dylematy. Warszawa: Oficyna wydawnicza SGH

Learning outcomes: (in Polish)

Wiedza

w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie:

• scharakteryzować najważniejsze metody używane w badaniu rynku ;

• wymienić i opisać zalety i wady oraz zastosowania poszczególnych metod;

• zrozumieć specyfikę prowadzenia badań rynku ;

• podać etyczne zasady badań

Umiejętności

w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien potrafić/mieć umiejętność:

• wybrać metodę badania odpowiednią do napotkanego problemu

• objaśniać zasadność stosowania wybranej metody

• zebrać i zweryfikować dane według potrzeby badawczej

• zinterpretować wyniki w perspektywie konkretnego problemu badawczego

• opracować propozycję badania

• wykorzystywać w praktyce posiadaną wiedzę psychologiczną do efektywnego prowadzenia badań rynku

Kompetencje społeczne

w wyniku przeprowadzonych zajęć student ma/wykazuje:

• pogłębioną świadomość sensu prowadzenia badań rynku

• gotowość do wykorzystywania psychologicznej wiedzy badawczej w kontekście problemów rynkowych

• zaangażowanie w działanie

• rozwagę/dojrzałość w zakresie doboru metod w zależności od warunków

• profesjonalizm w przygotowywaniu ofert badań

• odpowiedzialność i świadomość

• Świadomość problemów etycznych

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Ocena z wykładu:

- Umiejętność stosowania omawianych pojęć, zrozumienie kontekstu rynkowego, świadomość procesów społecznych i gospodarczych, realność przyjętych założeń, stopień opanowania warsztatu badawczego z uwzględnieniem specyfiki przedmiotu

Ocena ćwiczeń:

- Ocena z ćwiczeń składa się w 80% z ocen cząstkowych uzyskanych w trakcie semestru, oraz w 20% z oceny aktywności i zaangażowania w prowadzone zajęcia.

Możliwe jest opuszczenie maksymalnie 2 godzin lekcyjnych zajęć.

W przypadku nieusprawiedliwionego opuszczenia większej ilości zajęć nie można uzyskać zaliczenia (ocena NK).

Nie przesłane w terminie prace skutkują automatyczną oceną 2.

Nie ma możliwości poprawiania ocen cząstkowych.

Classes in period "Winter semestr 2023/2024" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-02-29
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lecture, 15 hours more information
Seminar, 15 hours more information
Coordinators: Radosław Walczak
Group instructors: Radosław Walczak
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Lecture - Examination
Seminar - Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Opole.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-www2-1 (2024-04-02)