Training needs diagnosis
General data
Course ID: | 2.5-DIAGSZKOL |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Training needs diagnosis |
Name in Polish: | Diagnoza potrzeb szkoleniowych |
Organizational unit: | Institute of Psychology |
Course groups: |
(in Polish) Psychologia, jednolite magisterskie, 5-letnie, stacjonarne |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | (in Polish) Mieszany: realizowany zdalnie i w sali |
Supplementary literature: | (in Polish) Aronson, E. (1995). Człowiek -istota społeczna. Warszawa: PWN. Cialdini, R.B. (1994). Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Gdańsk: GWP. Dymkowski, M. (1996). Samowiedza w okowach przywdziewanych masek. Warszawa: Wydawnictwo Instytutu Psychologii PAN. Kenrick T., Steven N. Cialdini R.(2002). Psychologia społeczna. Rozwiązane tajemnice. Gdańsk: GWP. Leary, M.R. (1999). Wywieranie wrażenia na innych: O sztuce autoprezentacji. Gdańsk: GWP. Leary M., Kowalski R.(2001).Lęk społeczny. Gdańsk: GWP. Miller R. S.(1999). Niepewność i zakłopotanie. Gdańsk: GWP. Wojciszke, B. (2002). Człowiek wśród ludzi, Zarys psychologii społecznej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe „Scholar”. |
Short description: |
(in Polish) Celem jest rozwinięcie umiejętności zastosowania badań naukowych i przeglądu literatury w procesie diagnozy potrzeb szkoleniowych różnych grup społecznych / pracowników / organizacji. W ramach przedmiotu studenci będą mieli szansę wykonać własną diagnozę potrzeb w oparciu o problem społeczny / organizację i wykonać całościowy proces pracy nad projektem, co będzie podległo ocenie prowadzącego. |
Full description: |
(in Polish) Zagadnienia poruszane podczas wykładu: 1. Czym warsztaty psychologiczne, szkolenia, treningi i kto może je prowadzić 2. Charakterystyka grupy docelowej a diagnoza potrzeb szkoleniowych 3. Jak opracować wskaźniki do oceny potrzeb szkoleniowych 4. Analiza teoretyczna dostępnej literatury (badania, narzędzia, bazy danych) 5. Metody ilościowe w ewaluacji szkoleń 6. Metody jakościowe w ewaluacji szkoleń 7. Etyczne zagadnienia związane ze szkoleniami |
Bibliography: |
(in Polish) Cenin, M. (1993). Trening psychologiczny: analiza efektywności w trudnych sytuacjach zadaniowych (No. 1498). Wydawn. Uniwersytetu Wrocławskiego. Jedliński, K. (2008). Trening interpersonalny. Virtualo. Zaborowski, Z. (1997). Trening interpersonalny: podstawy teoretyczne: procesy, techniki. Wydaw. Naukowe" Scholar". Mellibruda, J. (1988). Program treningu interpersonalnego dla nauczycieli. Instytut Kształcenia Nauczycieli, Warszawa. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Symbol Efekty kształcenia dla kierunku studiów psychologia. Odniesienie do PRK WIEDZA K_W07 Posiada rozszerzoną wiedzę o wpływie na rzeczywistość społeczną i kultu-rową oraz jej odbiorze, w aspekcie mechanizmów psychologicznych. P7S_WG UMIEJĘTNOŚCI K_U06 Posiada umiejętności potrzebne do przeprowadzenia rozmowy psycholo-gicznej i psychologicznej pracy z grupą a także kierowania nią; P7S_UO KOMPETENCJE SPOŁECZNE K_K01 jest gotowy do realizowania zadań zawodowych; wykazuje aktywność, po-dejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie psychologii; angażuje się we współpracę; P7S_KO Efekty kształcenia Sposoby weryfikacji Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia Efekty kształcenia Wiedza w wyniku przeprowadzonych zajęć student powi-nien być w stanie: zna i definiuje terminologię i pojęcia używane w definiowaniu własnych emocji, procesów psy-chicznych • dyskusja, zadania domowe K_W07 Umiejętności w wyniku przeprowadzonych zajęć student powi-nien potrafić/mieć umiejętność: nazywania, wyrażania i komunikowania emocji, formułowania komunikatów interpersonalnych • praktyczne zadania pod-czas zajęć K_U06 Kompetencje społeczne w wyniku przeprowadzonych zajęć student ma/wykazuje: potrafi w praktyce korzystać z umiejętności spo-łecznych • ocena realizacji zadań prak-tycznych podczas zajęć K_K01 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Sposób zaliczenia*: • Zaliczenie z oceną • *Obecność na zajęciach nie stanowi potwierdzenia uzyskania żadnego efektu kształcenia. B. Formy zaliczenia: • Oddanie w terminie pracy zaliczeniowej polegającej na wykonaniu w grupie diagnozy potrzeb szkoleniowych i opisanie pracy w raporcie. • Prezentacja cząstkowych efektów • Aktywność na zajęciach • Praca w podgrupach C. Podstawowe kryteria: • Aktywność na zajęciach, praca w zespole. • Wykonanie pracy zaliczeniowej poświęconej diagnozie potrzeb szkoleniowych konkretnej grupy docelowej. • Studenci posługują się metodami ilościowymi, jakościowymi, przeglądem teoretycznym bądź mieszanymi. Raport opracowany jest wg standardów APA. • Prawidłowo posługują się metodami badawczymi • Odpowiednio interpretują wnioski z badań / przeglądu literatury. |
Practical placement: |
(in Polish) brak |
Classes in period "Summer semestr 2023/2024" (in progress)
Time span: | 2024-03-01 - 2024-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH WYK
FR |
Type of class: |
Lecture, 15 hours
|
|
Coordinators: | Katarzyna Błońska | |
Group instructors: | Katarzyna Błońska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Lecture - Grading |
Copyright by University of Opole.