University of Opole - Central Authentication System
Strona główna

Training needs diagnosis

General data

Course ID: 2.5-DIAGSZKOL
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Training needs diagnosis
Name in Polish: Diagnoza potrzeb szkoleniowych
Organizational unit: Institute of Psychology
Course groups: (in Polish) Psychologia, jednolite magisterskie, 5-letnie, stacjonarne
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Mode:

(in Polish) Mieszany: realizowany zdalnie i w sali
Online

Supplementary literature:

(in Polish) Aronson, E. (1995). Człowiek -istota społeczna. Warszawa: PWN.

Cialdini, R.B. (1994). Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Gdańsk: GWP.

Dymkowski, M. (1996). Samowiedza w okowach przywdziewanych masek. Warszawa: Wydawnictwo Instytutu Psychologii PAN.

Kenrick T., Steven N. Cialdini R.(2002). Psychologia społeczna. Rozwiązane tajemnice. Gdańsk: GWP.

Leary, M.R. (1999). Wywieranie wrażenia na innych: O sztuce autoprezentacji. Gdańsk: GWP.

Leary M., Kowalski R.(2001).Lęk społeczny. Gdańsk: GWP.

Miller R. S.(1999). Niepewność i zakłopotanie. Gdańsk: GWP.

Wojciszke, B. (2002). Człowiek wśród ludzi, Zarys psychologii społecznej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe „Scholar”.


Short description: (in Polish)

Celem jest rozwinięcie umiejętności zastosowania badań naukowych i przeglądu literatury w procesie diagnozy potrzeb szkoleniowych różnych grup społecznych / pracowników / organizacji. W ramach przedmiotu studenci będą mieli szansę wykonać własną diagnozę potrzeb w oparciu o problem społeczny / organizację i wykonać całościowy proces pracy nad projektem, co będzie podległo ocenie prowadzącego.

Full description: (in Polish)

Zagadnienia poruszane podczas wykładu:

1. Czym warsztaty psychologiczne, szkolenia, treningi i kto może je prowadzić

2. Charakterystyka grupy docelowej a diagnoza potrzeb szkoleniowych

3. Jak opracować wskaźniki do oceny potrzeb szkoleniowych

4. Analiza teoretyczna dostępnej literatury (badania, narzędzia, bazy danych)

5. Metody ilościowe w ewaluacji szkoleń

6. Metody jakościowe w ewaluacji szkoleń

7. Etyczne zagadnienia związane ze szkoleniami

Bibliography: (in Polish)

Cenin, M. (1993). Trening psychologiczny: analiza efektywności w trudnych sytuacjach zadaniowych (No. 1498). Wydawn. Uniwersytetu Wrocławskiego.

Jedliński, K. (2008). Trening interpersonalny. Virtualo.

Zaborowski, Z. (1997). Trening interpersonalny: podstawy teoretyczne: procesy, techniki. Wydaw. Naukowe" Scholar".

Mellibruda, J. (1988). Program treningu interpersonalnego dla nauczycieli. Instytut Kształcenia Nauczycieli, Warszawa.

Learning outcomes: (in Polish)

Symbol Efekty kształcenia dla kierunku studiów psychologia.

Odniesienie do PRK

WIEDZA

K_W07 Posiada rozszerzoną wiedzę o wpływie na rzeczywistość społeczną i kultu-rową oraz jej odbiorze, w aspekcie mechanizmów psychologicznych.

P7S_WG

UMIEJĘTNOŚCI

K_U06 Posiada umiejętności potrzebne do przeprowadzenia rozmowy psycholo-gicznej i psychologicznej pracy z grupą a także kierowania nią;

P7S_UO

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

K_K01 jest gotowy do realizowania zadań zawodowych; wykazuje aktywność, po-dejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie psychologii; angażuje się we współpracę;

P7S_KO

Efekty kształcenia Sposoby weryfikacji Odniesienie do kierunkowych efektów

kształcenia

Efekty kształcenia

Wiedza

w wyniku przeprowadzonych zajęć student powi-nien być w stanie:

zna i definiuje terminologię i pojęcia używane w definiowaniu własnych emocji, procesów psy-chicznych

• dyskusja, zadania domowe K_W07

Umiejętności

w wyniku przeprowadzonych zajęć student powi-nien potrafić/mieć umiejętność:

nazywania, wyrażania i komunikowania emocji, formułowania komunikatów interpersonalnych • praktyczne zadania pod-czas zajęć K_U06

Kompetencje społeczne

w wyniku przeprowadzonych zajęć student ma/wykazuje:

potrafi w praktyce korzystać z umiejętności spo-łecznych

• ocena realizacji zadań prak-tycznych podczas zajęć K_K01

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Sposób zaliczenia*:

• Zaliczenie z oceną

*Obecność na zajęciach nie stanowi potwierdzenia uzyskania żadnego efektu kształcenia.

B. Formy zaliczenia:

• Oddanie w terminie pracy zaliczeniowej polegającej na wykonaniu w grupie diagnozy potrzeb szkoleniowych i opisanie pracy w raporcie.

• Prezentacja cząstkowych efektów

• Aktywność na zajęciach

• Praca w podgrupach

C. Podstawowe kryteria:

• Aktywność na zajęciach, praca w zespole.

• Wykonanie pracy zaliczeniowej poświęconej diagnozie potrzeb szkoleniowych konkretnej grupy docelowej.

• Studenci posługują się metodami ilościowymi, jakościowymi, przeglądem teoretycznym bądź mieszanymi. Raport opracowany jest wg standardów APA.

• Prawidłowo posługują się metodami badawczymi

• Odpowiednio interpretują wnioski z badań / przeglądu literatury.

Practical placement: (in Polish)

brak

Classes in period "Summer semestr 2023/2024" (in progress)

Time span: 2024-03-01 - 2024-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lecture, 15 hours more information
Coordinators: Katarzyna Błońska
Group instructors: Katarzyna Błońska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Lecture - Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Opole.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)