University of Opole - Central Authentication System
Strona główna

Business consulting: coaching

General data

Course ID: 2.5-DORADZ-BIZ
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Business consulting: coaching
Name in Polish: Doradztwo biznesowe: coaching
Organizational unit: Institute of Psychology
Course groups: (in Polish) Przedmioty semestry 9 - psychologia dzienna MP
(in Polish) Psychologia, jednolite magisterskie, 5-letnie, stacjonarne
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Study level:

(in Polish) magisterskie

Field of study:

(in Polish) psychologia

The semester in which the subject is carried out:

(in Polish) 5 rok, 9 semestr,

Education profile:

(in Polish) Pracy i organizacji

Type of course:

obligatory courses

Mode:

(in Polish) Realizowany w sali
(in Polish) Realizowany w terenie

Requirements:

(in Polish) Wymagania wstępne: ukończenie co najmniej 2 roku studiów i ogólna wiedza z zakresu psychologii ogólnej, osobowości i psychometrii

Supplementary literature:

(in Polish) Knight, J. (2009). Coaching. The Learning Professional, 30(1), 18.

Van Nieuwerburgh, C. (2018). Coaching in education: an overview. Coaching in education, 3-23.

Bresser, F., & Wilson, C. (2010). What is coaching. Excellence in coaching: The industry guide, 2, 9-20.

Knight, J. (2009). Instructional coaching. Coaching: Approaches and perspectives, 29-55.

Student workload:

(in Polish) Wykład (2 ECTS):

- udział w wykładzie 15 h

- praca własna z podręcznikiem 25 h

-Własne podejmowanie aktywności w celu zrozumie-nia problematyki diagnozy (np.. zaznajomienie się z testami, wywiadami i ćwiczenia z ich prowadzeniem) 40h

Konwersatoria (2 ECTS):

- udział w zajęciach 15 h

- literatura 20 h

- 15 h praca własna nad diagnozą i przygotowaniem diagnozy jako pracy zaliczeniowej


Prerequisites:

(in Polish) Cele przedmiotu:

-Nabycie wiedzy w zakresie podstawowych metod coachingowych pracy z klientem indywidualnie

-Nabycie kompetencji i umiejętności prowadzenia sesji coachingowych w oparciu o wybrane metody

-Znajomość i umiejętność zastosowania w praktyce prowadzenia rozmowy w oparciu o parafrazę, klaryfika-cję, pytania pogłębiające, pytania otwarte


Short description: (in Polish)

Cele przedmiotu:

-Nabycie wiedzy w zakresie podstawowych metod coachingowych pracy z klientem indywidualnie

-Nabycie kompetencji i umiejętności prowadzenia sesji coachingowych w oparciu o wybrane metody

-Znajomość i umiejętność zastosowania w praktyce prowadzenia rozmowy w oparciu o parafrazę, klaryfika-cję, pytania pogłębiające, pytania otwarte

Full description: (in Polish)

Zagadnienia poruszane podczas zajęć:

Treści wykładu:

1. Ogólne wprowadzenie do coachingu i rodzajów podejść do takiej formy pracy

2. Relacja coacha z klientem

3. Podstawowe narzędzia do pracy z klientem w początkowej fazie sesji coachingach

4. Kontraktowanie sesji coachingowej, wybieranie celów do pracy

5. Ograniczenia do pracy z klientem, łzy, traumy, choroby a coaching

6. Zdobywanie wiedzy o sobie przez klienta, aktywizowanie klienta

7. Przegląd metod pracy z wartościami klienta

8. Przegląd metod i podstawa do pracy wyobrażeniowej z klientem

9. Praca nad aspektem motywacyjnym klienta

10. Podsumowywanie i kończenie pracy z klientem

Treści konwersatoriów

1. Czym jest coaching i dla kogo jest wskazany jako forma pracy?

2. Podstawowe pytania zadawane podczas sesji i prowadzenie sesji

3. Zasady pracy w sesjach coachingach, kontrakt i przykłady naruszania go

4. Zastosowanie narzędzi (koło życia, model GROW)

5. Prezentacja własnej sesji z klientem

Bibliography: (in Polish)

J.Rogers, (2017). Coaching. Sopot: GWP

Hillesland, E., Sidor-Rządkowska, M., Stolarski, R., Szmidt, C., Flis, A., Kukiełka-Pucher, D., ... & Pieciul, K. (2021). Coaching. Teoria, praktyka, studia przypadków. Wolters Kluwer.

Zdybek, P. (2018). Krytyczne spojrzenie z perspektywy psychologa na granice poradnictwa filozoficznego w porównaniu do psychoterapii, pomocy psychologicznej i coachingu. Studia Philosophiae Christianae, 54(3), 61-83.

Learning outcomes: (in Polish)

Symbol Efekty kształcenia dla kierunku studiów psychologia.

Odniesienie do PRK

WIEDZA

K_W07 Posiada rozszerzoną wiedzę o wpływie na rzeczywistość społeczną i kulturo-wą oraz jej odbiorze, w aspekcie mechanizmów psychologicznych.

P7S_WG

UMIEJĘTNOŚCI

K_U06 Posiada umiejętności potrzebne do przeprowadzenia rozmowy psychologicz-nej i psychologicznej pracy z grupą a także kierowania nią;

P7S_UO

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

K_K01 jest gotowy do realizowania zadań zawodowych; wykazuje aktywność, po-dejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie psychologii; angażuje się we współpracę;

P7S_KO

Efekty kształcenia Sposoby weryfikacji Odniesienie do kierunkowych efektów

kształcenia

Efekty kształcenia

Wiedza

w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie:

zna i definiuje terminologię i pojęcia używane w defi-niowaniu własnych emocji, procesów psychicznych

• dyskusja, zadania realizowa-ne w domu i podczas zajęć K_W07

Umiejętności

w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien potrafić/mieć umiejętność:

nazywania, wyrażania i komunikowania emocji, formułowania komunikatów interpersonalnych • praktyczne zadania podczas zajęć K_U06

Kompetencje społeczne

w wyniku przeprowadzonych zajęć student ma/wykazuje:

potrafi w praktyce korzystać z umiejętności społecz-nych

• ocena realizacji zadań prak-tycznych podczas zajęć i w domu K_K01

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Metody dydaktyczne

• Dyskusje

• Konsultacje z prowadzącym

• wykład

• Analiza tekstów

• zajęcia w formie trenowania

• prezentacji sylwetek klientów

• przygotowywanie sesji z klientem

• omówienie i podsumowanie procesu z klientem

C. Podstawowe kryteria:

Wykład: 1) praca zaliczeniowa w formie podsumowania proce-su pracy z klientem (100%)

Konwersatoria: 1)aktywność na zajęciach (20%) nagranie jednej sesji pracy z klientem z zastosowaniem wybranego modelu pracy (80%)

Classes in period "Winter semestr 2023/2024" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-02-29
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lecture, 15 hours more information
Seminar, 15 hours more information
Coordinators: Przemysław Zdybek
Group instructors: Przemysław Zdybek
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Examination
Lecture - Grading
Seminar - Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Opole.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-www4-1 (2024-04-02)