Business consulting: coaching
General data
Course ID: | 2.5-DORADZ-BIZ |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Business consulting: coaching |
Name in Polish: | Doradztwo biznesowe: coaching |
Organizational unit: | Institute of Psychology |
Course groups: |
(in Polish) Przedmioty semestry 9 - psychologia dzienna MP (in Polish) Psychologia, jednolite magisterskie, 5-letnie, stacjonarne |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | Polish |
Study level: | (in Polish) magisterskie |
Field of study: | (in Polish) psychologia |
The semester in which the subject is carried out: | (in Polish) 5 rok, 9 semestr, |
Education profile: | (in Polish) Pracy i organizacji |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | (in Polish) Realizowany w sali |
Requirements: | (in Polish) Wymagania wstępne: ukończenie co najmniej 2 roku studiów i ogólna wiedza z zakresu psychologii ogólnej, osobowości i psychometrii |
Supplementary literature: | (in Polish) Knight, J. (2009). Coaching. The Learning Professional, 30(1), 18. Van Nieuwerburgh, C. (2018). Coaching in education: an overview. Coaching in education, 3-23. Bresser, F., & Wilson, C. (2010). What is coaching. Excellence in coaching: The industry guide, 2, 9-20. Knight, J. (2009). Instructional coaching. Coaching: Approaches and perspectives, 29-55. |
Student workload: | (in Polish) Wykład (2 ECTS): - udział w wykładzie 15 h - praca własna z podręcznikiem 25 h -Własne podejmowanie aktywności w celu zrozumie-nia problematyki diagnozy (np.. zaznajomienie się z testami, wywiadami i ćwiczenia z ich prowadzeniem) 40h Konwersatoria (2 ECTS): - udział w zajęciach 15 h - literatura 20 h - 15 h praca własna nad diagnozą i przygotowaniem diagnozy jako pracy zaliczeniowej |
Prerequisites: | (in Polish) Cele przedmiotu: -Nabycie wiedzy w zakresie podstawowych metod coachingowych pracy z klientem indywidualnie -Nabycie kompetencji i umiejętności prowadzenia sesji coachingowych w oparciu o wybrane metody -Znajomość i umiejętność zastosowania w praktyce prowadzenia rozmowy w oparciu o parafrazę, klaryfika-cję, pytania pogłębiające, pytania otwarte |
Short description: |
(in Polish) Cele przedmiotu: -Nabycie wiedzy w zakresie podstawowych metod coachingowych pracy z klientem indywidualnie -Nabycie kompetencji i umiejętności prowadzenia sesji coachingowych w oparciu o wybrane metody -Znajomość i umiejętność zastosowania w praktyce prowadzenia rozmowy w oparciu o parafrazę, klaryfika-cję, pytania pogłębiające, pytania otwarte |
Full description: |
(in Polish) Zagadnienia poruszane podczas zajęć: Treści wykładu: 1. Ogólne wprowadzenie do coachingu i rodzajów podejść do takiej formy pracy 2. Relacja coacha z klientem 3. Podstawowe narzędzia do pracy z klientem w początkowej fazie sesji coachingach 4. Kontraktowanie sesji coachingowej, wybieranie celów do pracy 5. Ograniczenia do pracy z klientem, łzy, traumy, choroby a coaching 6. Zdobywanie wiedzy o sobie przez klienta, aktywizowanie klienta 7. Przegląd metod pracy z wartościami klienta 8. Przegląd metod i podstawa do pracy wyobrażeniowej z klientem 9. Praca nad aspektem motywacyjnym klienta 10. Podsumowywanie i kończenie pracy z klientem Treści konwersatoriów 1. Czym jest coaching i dla kogo jest wskazany jako forma pracy? 2. Podstawowe pytania zadawane podczas sesji i prowadzenie sesji 3. Zasady pracy w sesjach coachingach, kontrakt i przykłady naruszania go 4. Zastosowanie narzędzi (koło życia, model GROW) 5. Prezentacja własnej sesji z klientem |
Bibliography: |
(in Polish) J.Rogers, (2017). Coaching. Sopot: GWP Hillesland, E., Sidor-Rządkowska, M., Stolarski, R., Szmidt, C., Flis, A., Kukiełka-Pucher, D., ... & Pieciul, K. (2021). Coaching. Teoria, praktyka, studia przypadków. Wolters Kluwer. Zdybek, P. (2018). Krytyczne spojrzenie z perspektywy psychologa na granice poradnictwa filozoficznego w porównaniu do psychoterapii, pomocy psychologicznej i coachingu. Studia Philosophiae Christianae, 54(3), 61-83. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Symbol Efekty kształcenia dla kierunku studiów psychologia. Odniesienie do PRK WIEDZA K_W07 Posiada rozszerzoną wiedzę o wpływie na rzeczywistość społeczną i kulturo-wą oraz jej odbiorze, w aspekcie mechanizmów psychologicznych. P7S_WG UMIEJĘTNOŚCI K_U06 Posiada umiejętności potrzebne do przeprowadzenia rozmowy psychologicz-nej i psychologicznej pracy z grupą a także kierowania nią; P7S_UO KOMPETENCJE SPOŁECZNE K_K01 jest gotowy do realizowania zadań zawodowych; wykazuje aktywność, po-dejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie psychologii; angażuje się we współpracę; P7S_KO Efekty kształcenia Sposoby weryfikacji Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia Efekty kształcenia Wiedza w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: zna i definiuje terminologię i pojęcia używane w defi-niowaniu własnych emocji, procesów psychicznych • dyskusja, zadania realizowa-ne w domu i podczas zajęć K_W07 Umiejętności w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien potrafić/mieć umiejętność: nazywania, wyrażania i komunikowania emocji, formułowania komunikatów interpersonalnych • praktyczne zadania podczas zajęć K_U06 Kompetencje społeczne w wyniku przeprowadzonych zajęć student ma/wykazuje: potrafi w praktyce korzystać z umiejętności społecz-nych • ocena realizacji zadań prak-tycznych podczas zajęć i w domu K_K01 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Metody dydaktyczne • Dyskusje • Konsultacje z prowadzącym • wykład • Analiza tekstów • zajęcia w formie trenowania • prezentacji sylwetek klientów • przygotowywanie sesji z klientem • omówienie i podsumowanie procesu z klientem C. Podstawowe kryteria: Wykład: 1) praca zaliczeniowa w formie podsumowania proce-su pracy z klientem (100%) Konwersatoria: 1)aktywność na zajęciach (20%) nagranie jednej sesji pracy z klientem z zastosowaniem wybranego modelu pracy (80%) |
Classes in period "Winter semestr 2023/2024" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-02-29 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR WYK
KON
|
Type of class: |
Lecture, 15 hours
Seminar, 15 hours
|
|
Coordinators: | Przemysław Zdybek | |
Group instructors: | Przemysław Zdybek | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Examination
Lecture - Grading Seminar - Grading |
Copyright by University of Opole.