Język angielski dla psychologów poziom C1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2.5-JANG1-C1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język angielski dla psychologów poziom C1 |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: |
Psychologia, jednolite magisterskie, 5-letnie, stacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Skrócony opis: |
Cele przedmiotu: Kurs ma na celu podniesienie znajomości ogólnego języka do poziomu B2P/C1 a także wykształcenie umiejętności korzystania z tekstów psychologicznych w języku angielskim, konstruowanie wypowiedzi ustnych i pisemnych dotyczących wybranych zagadnień psychologicznych, w2 zakresie kompetencji społecznych ukształtowanie postawy tolerancji i współpracy. |
Pełny opis: |
Treści programowe: Szczegółowy opis przedmiotu (treści programowe): Zakres tematyczny (leksykalny) języka ogólnego: 1. Komunikacja międzyludzka: środki masowego przekazu, sposoby wymiany informacji we współczesnym świecie. 2. Środowisko naturalne: zagrożenia i katastrofy ekologiczne, sposoby ochrony środowiska. 3. Sport i jego rola w życiu współczesnego człowieka: dyscypliny sportowe, sport w mediach, formy rekreacji. 4. Medycyna i ochrona zdrowia: choroby, instytucje ochrony zdrowia, porozumiewanie się z personelem medycznym. 5. Transport i podróżowanie: środki transportu, turystyka, bezpieczeństwo podróżowania. 6. Zagadnienia globalizacji: wpływ na gospodarkę i kulturę, konsekwencje i zagrożenia. 7. Różnorodność kulturowa: rozumienie odmiennych kultur i tradycji, zagrożenia i korzyści wielokulturowości. . 8. Praca i kształcenie zawodowe: poszukiwanie pracy, rozmowa kwalifikacyjna i list motywacyjny, warunki zatrudnienia. 10. Człowiek, cechy charakteru, emocje, psychika, problemy etyczne. Zakres tematyczny (leksykalny) języka specjalistycznego: 1. Psychologia jako nauka, podejścia psychologiczne. 2. Interpretacja danych statystycznych (podst. pojęcia metodologii badań) 3. Wybrane tematy z zakresu psychologii zdrowia, psychologii klinicznej i rozwojowej. 4. Czym się zajmuje psychologia społeczności? 5. Stres i strategie walki ze stresem, 6. Mózg, jego struktura, komunikacja pomiędzy neuronami. 7. Komunikacja niewerbalna 8. Szok kulturowy: fazy akulturacji. 9. Osobowość,: teorie. 10. Zaburzenia: depresja, anoreksja, syndrom sztokholmski itd. 11. Fobie Zakres gramatyczny: 1. Usystematyzowanie wiadomości o czasach: Present Simple, Present Continuous, Present Perfect, Present Perfect Con-tinuous, Past Simple, Past Continuous, Past Perfect, Past Perfect Continuous, Future Continuous, Future Perfect. 2. Strona bierna. 3. Konstrukcja have / get something done. 4. Użycie przedimków określonych i nieokreślonych. 5. Zdania względne - definiujące, niedefiniujące. 6. Czasowniki w formie gerund i infinitive. 7. Czasowniki modalne, spekulacje na temat teraźniejszości, przyszłości i przeszłości. 8. Konstrukcje: I wish…, It’s time..., If only… 9. I, II, III tryb warunkowy, typy mieszane; zdania czasowe z until, as soon as, itp. 10. Mowa zależna. 11. Zwroty used to, be used to / get used to; would – zastosowanie i formy gramatyczne. 12. Miejsce przysłówków w zdaniu; użycie very, really, extremely. |
Literatura: |
Wykaz literatury* A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć (zdania egzaminu): A.1. wykorzystywana podczas zajęć: Oxenden Clive, New English File Upper-Intermediate Student’s Book, OUP, 2015 Oxenden Clive, New English File Upper-Intermediate Workbook, OUP, 2015 Seal B., Academic Encounters, CUP, Short J., English for Psychology,Garnet Publishing Ltd.2010 Vince, M., First Certificate Language Practice, Heinemann, 2000 A.2. studiowana samodzielnie przez studenta Seal B., Academic Encounters, CUP, Mann M., Destination B2 Grammar & Vocabulary, MacmillanPublishers Limited, 2008 B. Literatura uzupełniająca Wybór artykułów online |
Efekty uczenia się: |
Wiedza w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: 1.W zakresie znajomości ogólnego języka student: • Posiada znajomość zasad gramatycznych i leksykalnych określonych poziomem B2 • Zna zasady stosowania właściwego rejestru językowego oraz funkcje językowe • Zna strukturę, zasady przygotowania i przedstawienia prezentacji oraz sporządzania różnorodnych form wypowiedzi pisemnych (raport, korespondencja, opis) 2. W zakresie wiedzy psychologicznej student: • Potrafi zdefiniować wybrane pojęcia z zakresu psychologii • Opisać procesy fizjologiczne i psychologiczne zachodzące w organizmie ludzkim na różnych etapach jego rozwoju • Ma wiedzę na temat wybranych zaburzeń umysłowych; • Posiada wiedzę na temat charakterystycznych dla innych kultur zachowań oraz komunikatów niewerbalnych • Zna budowę układu nerwowego oraz mózgu, zna słownictwo w tym zakresie w języku polskim i angielskim; Umiejętności W zakresie języka angielskiego ogólnego student potrafi: • Zrozumieć dłuższe wypowiedzi rodzimych użytkowników języka • Zrozumieć teksty opisujące problemy życia codziennego i zawodowego, rozumie dłuższe artykuły prasowe • Wziąć udział w rozmowie i dyskusji na różnorodne tematy przedstawiając swoje zdanie i broniąc swoich poglądów, potrafi opisać wydarzenia, swoje stany emocjonalne, marzenia i ambicje. • Pisać zrozumiałe teksty (opowiadanie, list, streszczenie, raport) 2. W zakresie języka specjalistycznego student potrafi: • Zrozumieć wykład, wywiad, tekst czytany. • Zrozumieć główną myśl specjalistycznych artykułów i opracowań • Wyszukiwać konkretne informacje w tekstach specjalistycznych • Dokonać ustnej prezentacji na wybrany temat, wziąć udział w debacie i dyskusji właściwie posługując się językiem specjalistycznym • Sporządzić streszczenie angielskiego tekstu specjalistycznego, bądź sporządzić tłumaczenie na język polski. Kompetencje społeczne w wyniku przeprowadzonych zajęć student ma/wykazuje: Kompetencje społeczne w wyniku przeprowadzonych zajęć student ma/wykazuje: • pogłębioną świadomość na temat innych kultur i zachowań niewerbalnych • gotowość do rozwijania swoich umiejętno-ści językowych • aktywność w zakresie udziału w dysku-sjach • zaangażowanie w pracę grupową • profesjonalizm w trakcie przygotowania prezentacji |
Metody i kryteria oceniania: |
Sposób zaliczenia*: • Egzamin • zaliczenie z oceną B. Formy zaliczenia: Ćwiczenia: Podstawą zaliczenia semestrów I-V jest zaliczenie dwóch kolo-kwiów pisemnych, odpowiedzi ustnej, prac(y) pisemnej oraz prac domowych. Ustalenie oceny zaliczeniowej jest wynikiem średniej ocen cząstkowych otrzymywanych w trakcie trwania semestru. Końcowa ocena to egzamin ustny i pisemny. C. Podstawowe kryteria Ocena końcowa z poszczególnych form zajęć zostanie ustalona na podstawione uzyskanej liczby punktów wg. zasady: • ocena dostateczna: jeśli student uzyska powyżej 60% punk-tów • ocena dobra: jeśli student uzyska powyżej 75% punktów • ocena bardzo dobra: jeśli student uzyska powyżej 90% punktów |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-29 |
Przejdź do planu
PN LEK
LEK
WT ŚR CZ LEK
LEK
PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Filip Nowicki | |
Prowadzący grup: | Filip Nowicki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Lektorat - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Kastelik | |
Prowadzący grup: | Anna Kastelik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Lektorat - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.