University of Opole - Central Authentication System
Strona główna

Graduate seminar

General data

Course ID: 2.5-SEMMGR
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Graduate seminar
Name in Polish: Seminarium magisterskie
Organizational unit: Institute of Psychology
Course groups: (in Polish) Przedmioty semestru 9 - psychologia dzienna MK
(in Polish) Przedmioty semestry 9 - psychologia dzienna MP
(in Polish) Psychologia, jednolite magisterskie, 5-letnie, stacjonarne
ECTS credit allocation (and other scores): 5.00 OR 4.00 (depends on study program) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

Master's seminars
obligatory courses

Short description: (in Polish)

Liczba punktów ECTS: 4

• udział w zajęciach laboratorium: 30h

• przygotowanie do zajęć laboratorium:35h

• zadania do samodzielnego wykonania poza godzinami zajęć: 32h

• udział w konsultacjach bezpośrednich lub internetowych z nauczycielem: 2h

Suma 100 h = 4 ECTS

Wymagania wstępne: Znajomość zasad edycji tekstu, zapisów bibliograficznych oraz umiejętność krytycznej analizy tekstu

Status przedmiotu:

• obowiązkowy

Full description: (in Polish)

Cele przedmiotu:

- w zakresie wiedzy: dostarczenie pogłębionej wiedzy z zakresu tematyki realizowanej na seminarium oraz zasad realizacji projektów badawczych

- w zakresie umiejętności: ukształtowanie umiejętności realizacji projektów badawczych oraz redagowania testów naukowych

- w zakresie kompetencji: nabycie gotowości do realizowania zadań zawodowych w zakresie psychologii oraz wrażliwości na etykę pracy psychologa

Metody dydaktyczne

• rozwiązywanie zadań problemowych

• polemiki na forum grupy

• elementy wykładu

• indywidualne projekty

Treści programowe:

A. Problematyka seminarium:

1. Testowanie empiryczne modelu badawczego

2. Analiza i dyskusja uzyskanych wyników oraz przygotowanie części empirycznej pracy magisterskiej

B. Przygotowanie finalnej wersji pracy magisterskiej

Bibliography: (in Polish)

A.1. wykorzystywana podczas zajęć

Brzeziński J. (2010). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: PWN

Nęcka E., Stocki R. Jak pisać prace z psychologii. E-book

Harasimczuk J., Cieciuch J. (2012). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA: Liberi Libri

Francuz P., Mackiewicz R. (2007). Liczby nie wiedzą, skąd pochodzą. Przewodnik po metodologii i statystyce nie tylko dla psychologów. Lublin: KUL

Cypryańska M., Bedyńska S. (2013). Statystyczny drogowskaz 1. Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego. Warszawa: Sedno

A.2. studiowana samodzielnie przez studenta

W zależności od wybranego tematu pracy pisemnej

Learning outcomes: (in Polish)

Wiedza

w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien:

• znać terminologię używaną w psychologii oraz jej zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym;

• mieć pogłębioną i rozszerzoną wiedzę o charakterze, źródłach i miejscu psychologii w systemie nauk oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami nauk;

• znać i rozumieć podstawowe pojęcia z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego oraz norm etycznych i zawodowych

Umiejętności

w wyniku przeprowadzonych zajęć student:

• posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania, przetwarzania i interpretowania informacji na temat zjawisk psychologicznych i społecznych rozmaitej natury, przy wykorzystaniu różnych źródeł z zastosowaniem technologii informatycznej (ICT);

• rozróżnia orientacje w metodologii badań psychologicznych, formułuje i rozwiązuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody i techniki oraz konstruuje narzędzia badawcze; opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski, wskazuje kierunki dalszych badań, w obrębie wybranej subdyscypliny psychologii.

Kompetencje społeczne

w wyniku przeprowadzonych zajęć student:

• rozumie potrzebę dalszego rozwoju;

• jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej;

• dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą;

• potrafi zachować krytycyzm wobec odbieranych treści.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Sposób zaliczenia:

• zaliczenie z oceną

Formy zaliczenia:

1. seminarium:

• Wykonanie pracy magisterskiej:

Semestr I

o Zakończenie badań empirycznych.

Semestr II

o Końcowe analizy statystyczne, interpretacja i dyskusja wyników, napisanie i złożenie pracy magisterskiej

Podstawowe kryterium:

• Przyjęcie finalnej wersji pracy magisterskiej

Classes in period "Winter semestr 2023/2024" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-02-29
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Master's seminar, 30 hours more information
Coordinators: Katarzyna Błońska, Anna Bokszczanin, Dariusz Krok, Anna Machnik-Czerwik, Barbara Mróz, Grzegorz Pajestka, Aleksandra Rogowska, Katarzyna Skałacka, Radosław Walczak, Tomasz Wirga
Group instructors: Katarzyna Błońska, Anna Bokszczanin, Dariusz Krok, Anna Machnik-Czerwik, Barbara Mróz, Grzegorz Pajestka, Aleksandra Rogowska, Katarzyna Skałacka, Radosław Walczak, Tomasz Wirga
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Master's seminar - Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Opole.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-www6-1 (2024-04-02)