Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia reklamy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 4.B.272
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Psychologia reklamy
Jednostka: Instytut Ekonomii i Finansów
Grupy: Ekonomia stacjonarne magisterskie
Harmonogram II roku Ekonomii- studia stacjonarne II'- SEM. ZIMOWY
Strona przedmiotu: http://we.uni.opole.pl
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Skrócony opis:

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami psychologii w kontekście budowania skutecznej reklamy, wpływu reklamy na proces podejmowania decyzji oraz zasad budowania kampanii reklamowych.

Pełny opis:

Treść zajęć/ Temat zajęć

Psychologia reklamy jako subdyscyplina psychologii społecznej

Czym jest reklama? Co wpływa i jak mierzyć skuteczność reklamy?

Procesy poznawcze w reklamie – percepcja, uwaga, warunkowanie, pamięć

Emocje i nastrój w reklamie

Komunikacja w reklamie – komunikat reklamowy, język w reklamie, slogany reklamowe

Procesy uczenia się i ich wykorzystanie w reklamie

Wpływ reklamy na kształtowanie postaw konsumenckich

Pomiar i ocena efektów kształcenia

Literatura:

Literatura podstawowa

1.Albin K. Reklama. Przekaz. Odbiór. Interpretacja. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Wrocław 2000

2.Doliński D. Psychologiczne mechanizmy reklamy. GWP, Gdańsk 2003, 2008.

Literatura uzupełniająca

1. Falkowski A. Praktyczna psychologia poznawcza: marketing i reklama. GWP, Gdańsk 2003.

2. Grochowska A. Procesy kategoryzacji i zniekształcenia pamięciowe w reklamie. GWP, Gdańsk 2009

3. Heath R. Reklama. Co tak naprawdę wpływa na jej skuteczność? GWP, Gdańsk 2008

4. Kotler P. Marketing. Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2005.

5. Kowal-Orczykowska A. W niewoli reklamy? Percepcja ukrytych przesłań reklamy prasowej. Impuls, Kraków 2007

6. Scott W., The psychology of advertising, The Atlantic Monthly (1857-1932), Jan 1904, Vol.93(000555), p.29

Efekty uczenia się:

WIEDZA

p-W-1 Student zna i rozumie znaczenie psychologii w kontekście tworzenia efektywnej reklamy oraz wpływu psychologii na procesy decyzyjne konsumentów.

Metody i kryteria oceniania:

WYKŁADY

Ocena podsumowująca:

praca pisemna

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jakub Filipkowski, Aleksander Hauziński
Prowadzący grup: Jakub Filipkowski, Aleksander Hauziński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-www5-4 (2025-05-14)