Psychologia reklamy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4.B.272 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Psychologia reklamy |
Jednostka: | Instytut Ekonomii i Finansów |
Grupy: |
Ekonomia stacjonarne magisterskie Harmonogram II roku Ekonomii- studia stacjonarne II'- SEM. ZIMOWY |
Strona przedmiotu: | http://we.uni.opole.pl |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami psychologii w kontekście budowania skutecznej reklamy, wpływu reklamy na proces podejmowania decyzji oraz zasad budowania kampanii reklamowych. |
Pełny opis: |
Treść zajęć/ Temat zajęć Psychologia reklamy jako subdyscyplina psychologii społecznej Czym jest reklama? Co wpływa i jak mierzyć skuteczność reklamy? Procesy poznawcze w reklamie – percepcja, uwaga, warunkowanie, pamięć Emocje i nastrój w reklamie Komunikacja w reklamie – komunikat reklamowy, język w reklamie, slogany reklamowe Procesy uczenia się i ich wykorzystanie w reklamie Wpływ reklamy na kształtowanie postaw konsumenckich Pomiar i ocena efektów kształcenia |
Literatura: |
Literatura podstawowa 1.Albin K. Reklama. Przekaz. Odbiór. Interpretacja. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Wrocław 2000 2.Doliński D. Psychologiczne mechanizmy reklamy. GWP, Gdańsk 2003, 2008. Literatura uzupełniająca 1. Falkowski A. Praktyczna psychologia poznawcza: marketing i reklama. GWP, Gdańsk 2003. 2. Grochowska A. Procesy kategoryzacji i zniekształcenia pamięciowe w reklamie. GWP, Gdańsk 2009 3. Heath R. Reklama. Co tak naprawdę wpływa na jej skuteczność? GWP, Gdańsk 2008 4. Kotler P. Marketing. Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2005. 5. Kowal-Orczykowska A. W niewoli reklamy? Percepcja ukrytych przesłań reklamy prasowej. Impuls, Kraków 2007 6. Scott W., The psychology of advertising, The Atlantic Monthly (1857-1932), Jan 1904, Vol.93(000555), p.29 |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA p-W-1 Student zna i rozumie znaczenie psychologii w kontekście tworzenia efektywnej reklamy oraz wpływu psychologii na procesy decyzyjne konsumentów. |
Metody i kryteria oceniania: |
WYKŁADY Ocena podsumowująca: praca pisemna |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jakub Filipkowski, Aleksander Hauziński | |
Prowadzący grup: | Jakub Filipkowski, Aleksander Hauziński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.