Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 4.B.950.2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium dyplomowe
Jednostka: Instytut Ekonomii i Finansów
Grupy: Ekonomia stacjonarne licencjat
Harmonogram III roku Ekonomii - studia stacjonarne I' semestr letni
Harmonogram III roku Ekonomii - studia stacjonarne I' semestr letni
Harmonogram III roku Ekonomii- studia stacjonarne I'- sem. zimowy
Punkty ECTS i inne: 10.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe
seminaria dyplomowe

Skrócony opis:

Celem zajęć jest przygotowanie studentów do napisania i obrony pracy dyplomowej. Kolejne etapy pracy w roku akademickim 2019/2020 realizowane są zarówno w formie zajęć stacjonarnych, jak też zdalnych poprzez Platformę Moodle. Rozwiązania na Platformie Moodle pozwalają na dyskutowanie

i konsultowanie pracy, archiwizację kolejnych wersji pracy dyplomowej, budowanie zasobów bibliograficznych przez całą grupę seminaryjną.

Pełny opis:

Zagadnienia wprowadzające – omówienie organizacji pracy i warunków zaliczenia seminarium dyplomowego

Wybór zagadnienia badawczego

Weryfikacja dostępności wtórnych źródeł informacji na temat wybranego zagadnienia badawczego

Określenie zakresu potrzebnych badań bezpośrednich w celu pozyskania wyczerpujących źródeł informacji na temat wybranego zagadnienia badawczego

Tok postępowania badawczego – wyjaśnienie kolejnych etapów badań

Konceptualizacja zakresu badawczego pracy

Przygotowanie zarysu wprowadzenia

Pisanie pierwszego rozdziału – opracowanie części teoretycznej

Analiza i ocena kolejnych etapów pisania pracy dyplomowej

Analiza i ocena części teoretycznej

Ustalenie toku postępowania badawczego dla części empirycznej

Gromadzenie i weryfikacja informacji pierwotnych i wtórnych

Analiza i dyskusja nad wyborem metod badawczych

Przeprowadzenie badań i prezentacja wyników badawczych

Pisemne opracowanie i redakcja części empirycznej

Redakcja pełnej wersji pracy dyplomowej

Analiza, dyskusja i ocena całości pracy

Literatura:

Literatura podstawowa

Boć J., Jak pisać pracę magisterską, Wyd. Kolonia Limited, Wrocław 2006

Eco U., Jak napisać pracę dyplomową, tłum. G. Jurkowlaniec, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2007

Jura J., Roszczypała J., Metodyka przygotowania prac dyplomowych, Warszawa 2000

Plit F., Jak pisać prace licencjackie i magisterskie z geografii. Poradnik bardzo praktyczny, Warszawa 2007.

Regulamin studiów Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2012 (www.uni.opole.pl)

Urban S., Ładoński W., Jak napisać dobrą pracę magisterską, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław 2006

Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. 1994 Nr 24 poz. 83 z późn. zm.).

Żebrowski W., Technika pisania prac licencjackich i magisterskich. Zagadnienia wybrane, Wyd. Olsztyńskiej Wyższej Szkoły im. Józefa Rusieckiego, Olsztyn, 2006.

Literatura uzupełniająca

Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, UNIVERSITAS Kraków, 1995.

Gazda Z., Poradnik metodyczny i przewodnik bibliograficzny do pisania prac dyplomowych na kierunku ekonomia, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Ekonomii i Administracji im. Edwarda Łapińskiego w Kielcach, Kielce 2005

Hindle T., Sztuka prezentacji, Wiedza i życie, Warszawa 2000,

Lundén B., Rosell L., Techniki prezentacji, BL Info Polska, Gdańsk, 2003,

Niedzielska E., Mały poradnik autora i recenzenta pracy akademickiej, Wrocław 1993.

Pieter J., Ogólna metodologia pracy naukowej, PAN, Wrocław – Warszawa 1997

Poliński J., ABC magistranta. Poradnik. Wydawnictwa uczelniane WSRP w Siedlcach, Siedlce 1991.

Radecki E. (red), Student - nauczyciel akademicki: relacje interpersonalna, Wydawnictwo PoNaD, Szczecin 1998,

Stuart C., Sztuka przemawiania i prezentacji, Książka i Wiedza, 2002.

Efekty uczenia się:

Student zna podstawową terminologię stosowaną w ekonomice miast i regionów, podstawowe koncepcje, modele i kierunki badań

Student zna i rozumie istotę badań ekonomiki lokalnej i regionalnej, wie co jest jej przedmiotem, podmiotem i celem badań

Student ma podstawową wiedzę o uczestnikach rozwoju lokalnego i regionalnego

Student zna podstawowe źródła informacji, techniki, narzędzia i metody badań

Student zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu prawa autorskiego

Student potrafi stosować wiedzę teoretyczną do konceptualizacji problemu badawczego

Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności korzystając z różnych źródeł informacji

Student posiada podstawowe umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie badań, formułowanie i prowadzenie analiz przestrzennych; potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki badań

Student potrafi w mowie i piśmie w sposób precyzyjny, specjalistyczny a zarazem zrozumiały wypowiadać się na tematy dotyczące rozwoju lokalnego i regionalnego

Student posiada umiejętność przygotowania autorskiego naukowego opracowania pisemnego

Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju osobistego

Student odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, konsekwentnie realizuje kolejne etapy działań

Student potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy; umiejętnie organizować pracę własną oraz grupy

Student ma świadomość roli absolwenta studiów, rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu informacji i opinii dotyczących gospodarowania przestrzenią i w przestrzeni

Student jest przygotowany do pracy zawodowej, prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga wybrane dylematy związane z pracą zawodową

Metody i kryteria oceniania:

Przygotowanie do zajęć i zaangażowanie w pracy na zajęciach oraz udział

w zadaniach zaprogramowanych na Platformie Moodle. Konsultowanie kolejnych części i wersji pracy dyplomowej.

Podstawą oceny końcowej są:

Ocena z kolejnych etapów pisania pracy dyplomowej oraz znajomość metodyki badawczej dyscypliny ekonomia i finanse.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-03-01 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Bartosz Chorkowy, Wojciech Goleński, Romuald Jończy, Łukasz Mach, Dominika Malchar-Michalska, Agata Zagórowska
Prowadzący grup: Bartosz Chorkowy, Wojciech Goleński, Romuald Jończy, Łukasz Mach, Dominika Malchar-Michalska, Agata Zagórowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-03-01 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium dyplomowe, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Bartosz Chorkowy, Wojciech Goleński, Romuald Jończy, Łukasz Mach, Dominika Malchar-Michalska, Agata Zagórowska
Prowadzący grup: Bartosz Chorkowy, Wojciech Goleński, Romuald Jończy, Łukasz Mach, Dominika Malchar-Michalska, Agata Zagórowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium dyplomowe - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-www6-5 (2024-09-13)