Wykorzystanie pakietu Statistica w badaniach rynkowych i marketingowych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4.E.2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wykorzystanie pakietu Statistica w badaniach rynkowych i marketingowych |
Jednostka: | Instytut Ekonomii i Finansów |
Grupy: |
Ekonomia stacjonarne licencjat Harmonogram III roku Ekonomii - studia stacjonarne I' semestr zimowy Harmonogram III roku Ekonomii- studia stacjonarne I' sem. letni |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania: | brak |
Literatura uzupełniająca: | 1. Ostasiewicz S., Rusnak Z., Siedlecka S., Statystyka - elementy teorii i zadania, Wydawnictwo AE Wrocław 2000 2. Kot S. M., Jakubowski J., Sokołowski A., Statystyka. Podręcznik dla studiów ekonomicznych, Difin, Warszawa 2007 |
Skrócony opis: |
Poznanie wybranych metod wielowymiarowych i możliwości ich wykorzystania do opisu i analizy danych pierwotnych i wtórnych; Poznanie możliwości wykorzystania pakietu STATISTICA do opisu i analizy zjawisk złożonych; Nabycie umiejętności pracy przy analizie dużych zbiorów danych i opisie złożonych zjawisk gospodarczych; Nabycie umiejętności profesjonalnego przygotowywania prezentacji wyników przeprowadzanych analiz. |
Pełny opis: |
Rola badań rynkowych w procesie podejmowania decyzji, etapy badań, ich rodzaje i źródła danych. Skale pomiarowe, analiza rzetelności skali, wstępna analiza danych Wstępna analiza ilościowa danych marketingowych w pakiecie Statistica Metody wnioskowania statystycznego w ocenie skuteczności działań marketingowych Analiza conjoint w ocenie preferencji konsumentów Modelowanie krzywej życia produktu z wykorzystaniem regresji logistycznej - konstrukcja funkcji sprzedaży opisującej zmiany w czasie oraz z uwzględnieniem zależności korelacyjnych |
Literatura: |
1. Stanisz A., Przystępny kurs statystyki w oparciu o program STATISTICA. PL, (t.1-3), StatSoft Polska, Kraków 1998, 2007, 2. Luszniewicz A., Słaby T., Statystyka z pakietem komputerowym STATISTICA.PL, C.H.Beck, Warszawa 2008 |
Efekty uczenia się: |
Student 1. zna metody i narzędzia wykorzystywane w rozwiązywaniu problemów ekonomicznych (k_W06). 2. Zna w zaawansowanym stopniu metody i narzędzia stosowane w badaniach rynkowych i marketingowych |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody i kryteria oceniania: A. Formy zaliczenia (weryfikacja efektów uczenia się) Ćwiczenia: kolokwium z zagadnień praktycznych (efekt 1, 2, 3), aktywność i postawa podczas zajęć (4). B. Podstawowe kryteria ustalenia oceny Laboratorium: ustalenie oceny końcowej na podstawie: kolokwium z zagadnień praktycznych (90%), i aktywności postawy podczas zajęć (10%), |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-03-01 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
LAB
LAB
LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 45 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Tłuczak | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Tłuczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.