Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wykorzystanie pakietu Statistica w badaniach rynkowych i marketingowych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 4.E.2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Wykorzystanie pakietu Statistica w badaniach rynkowych i marketingowych
Jednostka: Instytut Ekonomii i Finansów
Grupy: Ekonomia stacjonarne licencjat
Harmonogram III roku Ekonomii - studia stacjonarne I' semestr zimowy
Harmonogram III roku Ekonomii- studia stacjonarne I' sem. letni
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania:

brak

Literatura uzupełniająca:

1. Ostasiewicz S., Rusnak Z., Siedlecka S., Statystyka - elementy teorii i zadania, Wydawnictwo AE Wrocław 2000

2. Kot S. M., Jakubowski J., Sokołowski A., Statystyka. Podręcznik dla studiów ekonomicznych, Difin, Warszawa 2007


Skrócony opis:

Poznanie wybranych metod wielowymiarowych i możliwości ich wykorzystania do opisu i analizy danych pierwotnych i wtórnych; Poznanie możliwości wykorzystania pakietu STATISTICA do opisu i analizy zjawisk złożonych; Nabycie umiejętności pracy przy analizie dużych zbiorów danych i opisie złożonych zjawisk gospodarczych; Nabycie umiejętności profesjonalnego przygotowywania prezentacji wyników przeprowadzanych analiz.

Pełny opis:

Rola badań rynkowych w procesie podejmowania decyzji, etapy badań, ich rodzaje i źródła danych. Skale pomiarowe, analiza rzetelności skali, wstępna analiza danych

Wstępna analiza ilościowa danych marketingowych w pakiecie Statistica

Metody wnioskowania statystycznego w ocenie skuteczności działań marketingowych

Analiza conjoint w ocenie preferencji konsumentów

Modelowanie krzywej życia produktu z wykorzystaniem regresji logistycznej - konstrukcja funkcji sprzedaży opisującej zmiany w czasie oraz z uwzględnieniem zależności korelacyjnych

Literatura:

1. Stanisz A., Przystępny kurs statystyki w oparciu o program STATISTICA. PL, (t.1-3), StatSoft Polska, Kraków 1998, 2007,

2. Luszniewicz A., Słaby T., Statystyka z pakietem komputerowym STATISTICA.PL, C.H.Beck, Warszawa 2008

Efekty uczenia się:

Student

1. zna metody i narzędzia wykorzystywane w rozwiązywaniu problemów ekonomicznych (k_W06).

2. Zna w zaawansowanym stopniu metody i narzędzia stosowane w badaniach rynkowych i marketingowych

Metody i kryteria oceniania:

Metody i kryteria oceniania:

A. Formy zaliczenia (weryfikacja efektów uczenia się)

Ćwiczenia: kolokwium z zagadnień praktycznych (efekt 1, 2, 3), aktywność i postawa podczas zajęć (4).

B. Podstawowe kryteria ustalenia oceny

Laboratorium: ustalenie oceny końcowej na podstawie: kolokwium z zagadnień praktycznych (90%), i aktywności postawy podczas zajęć (10%),

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-03-01 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 45 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Tłuczak
Prowadzący grup: Agnieszka Tłuczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-www6-2 (2025-04-29)