Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Personal development skills

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: KZ-01-00-000005-E
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Personal development skills
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Katalog przedmiotów dla studiów krótkoterminowych (Erasmus+ lub inne umowy o współpracy)
Studia stacjonarne
Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

ogólnouniwersyteckie

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Nakład pracy studenta:

ECTS points in relation to student’s duties

Total number of ects: 4

1 ECTS – 30 hrs in class

1 ECTS – 20 hrs preparation for classes, 10 hours consultations

2 ECTS – 60 hrs personal development mindfulness practice

Skrócony opis:

Course description

The course offers a unique opportunity to consider own personal development in a variety of personal areas though the process of reflection, self-actualisation and gaining awareness of own identity, values, dreams, potentials, and more, towards self-control and change management.

Pełny opis:

Course objectives

The main aim of the course is to raise student awareness of personal goals and develop self-reflection using professional coaching tools

------------------------------------

Course general content will include

1. Recognising own strengths and areas for change

2. Recognising own values and beliefs.

3. Recognising own habits. Changing habits.

4. Emotional intelligence and self-regulation.

5. Effective communication and building relationships.

6. Stress management. Gaining from failure.

7. Mindfulness training.

8. Creativity training.

9. Change management

10. Meditation practice.

-------------------------------------

Methods of teaching: ICT tools, MSTeams platform, multimedia presentation, reflective writing, project, discussion, pair-work, group-work

Literatura:

Reading list

Adams, M. (2004). Change your questions, change your life.

de Bono, E (2007). How to have creative ideas. London: Vermilion.

Bibliografphy:

Carson, R. (2003). Taming your gremlin.

Csikszentmihalyi, M. (1997). Creativity. New York: Harper Perennial.

Neale, S., Spencer-Arnell, L., Wilson, L. (2009). Emotional intelligence coaching.

Steiner, C. (2003). Emotional literacy: Intelligence with a heart. Fawnskin, Ca: Personhood Press.

Zander, R., & Zander, B. (2000). The art of possibility.

Zdenek, M. (1983). Right brain experience. Santa Barbara, Ca: Two Roads publishing.

Efekty uczenia się:

Learning outcomes

Knowledge

A student:

1. knows the key theories and strategies regarding personal development (P6S_WG)

Skills

A student:

2. is able to use different source materials (the Internet, library) and search, analyse, select and use information in the form of an oral presentation or a written report (P6S_UW)

3. is able to communicate thoughts and emotions as well as express observations and opinions in a clear manner (P6S_UK)

4. can prepare a written paper in English (P6S_UK)

5. can take part in a discussion – present different opinions and positions (P6S_UK)

6. understands the need to learn always (P6S_UU)

7. cooperates and works in a team (P6S_UO)

Social competences

A student:

8. is able to define the priorities in order to complete the set goals and externally imposed targets (P6S_KK)

Metody i kryteria oceniania:

Forms of evaluation of learning outcomes:

active participation (40% of the final grade - outcome 1,2,3,4,5,6,7)

main tasks (20% each - of the final grade - outcome 1,2,3,4,8)

1. a reflective essay on own personal development 20%

2. a reflective essay on an inspirational source (book or movie) 20%

3. a personal development action plan 20%

Grading system:

active participation and one main task - grade 3

active participation and two main tasks - grade 4

active participation and three main tasks - grade 5

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-www6 (2024-03-22)