University of Opole - Central Authentication System
Strona główna

"Legends" and "myths" of Crimea - selected aspects of communication in a multicultural environment

General data

Course ID: KZ-H-01-07-000002
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: "Legends" and "myths" of Crimea - selected aspects of communication in a multicultural environment
Name in Polish: "Legendy" i "mity" Krymu - wybrane aspekty komunikacji w środowisku wielokulturowym
Organizational unit: Faculty of Philology
Course groups: (in Polish) Kursy zmienne ogólnouczelniane humanistyczne
(in Polish) Przedmioty ogólnouczelniane do wyboru (studia stacjonarne)
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Type of course:

general courses

Mode:

Online

Supplementary literature:

(in Polish) 1. Gadomski A., 2015, Поляки в Криму у 20-30 роки ХХ століття, [w:] Wojna i konflikty zbrojne, pod red H. Sojki-Masztalerz, Marcina Poprawy, nr 8/2015, Wrocław, s. 57-66.

2. Gadomski A., 2019, Католический костел в крымском диалоге культур, [w:] Muslim East in Slavic Literatures and Cultures, edited by G. Czerwiński, A. Konopacki, A. Buras-Marciniak, E. Maksimowicz, Białystok, s. 269-284.

3. Kalaga W., 2004, Dylematy wielokulturowości, Kraków.

4. Michalik E., Chałupczak H., 2006, Mniejszości narodowe i etniczne w procesach transformacji oraz integracji, Lublin.

5. Mucha P., 1999, Kultura dominująca jako kultura obca, Warszawa

6. Габриелян О.А., Ефимов С.А., Зарубин В.Г., 1998, Крымские репатрианты: депортация, возвращение и обустройство, Симферополь.


Student workload:

(in Polish) Liczba godzin zajęć dydaktycznych przypadających na kurs – 15

• Forma zajęć – wykład

• Nakład pracy studenta /

liczba godzin pracy własnej studenta ( ECTS – 2 pkt)

 Godziny kontaktowe: 15 h

 Przygotowanie się do zajęć,

czytanie literatury przedmiotu: 25 h

 Przygotowanie się do zaliczeń

(w tym końcowego): 15 h

 Konsultacje: 5 h

 Suma godzin dla ECTS: 60 h


Short description: (in Polish)

Przedmiot zapoznaje studentów z najważniejszymi kwestiami komunikacji interkulturowej w aspekcie historycznym, językowym, społecznym i politycznym na przykładzie sytuacji pólwyspu krymskigo.

• Liczba godzin zajęć dydaktycznych przypadających na kurs – 15

• Forma zajęć – wykład

• Nakład pracy studenta /

liczba godzin pracy własnej studenta ( ECTS – 2 pkt)

 Godziny kontaktowe: 15 h

 Przygotowanie się do zajęć,

czytanie literatury przedmiotu: 25 h

 Przygotowanie się do zaliczeń

(w tym końcowego): 15 h

 Konsultacje: 5 h

 Suma godzin dla ECTS: 60 h

Full description: (in Polish)

Obecnie Krym jest jednym z bardziej problematycznych terenów na mapie świata. Wynika to z jego historii, położenia geopolitycznego, wieloetniczności, wielokulturowości, wielowyznaniowości, wielojęzyczności. Wymienione czynniki wpływaja nie tylko na komunikację na półwyspie krymskim między jego mieszkańcami, ale i na komunikację z przedstawicielami innych terytoriów świata.

Celem kursu jest przedstawienie problemów komunikacji w społeczeństwach wielokulturowych oraz wskazania możliwości ich rozwiązywania.

Podczas wykładów zostaną wprowadzone podstawowe pojęcia komunikacji interkulturowej, związane z wyżej wymienionymi zjawiskami; omówione zostaną procesy komunikacji interkulturowej.

Bibliography: (in Polish)

1. Siewierski J., 2010, Idea wielokulturowości, Warszawa.

2. Катунина Е.В., Катунин Ю.А., 2001, Этнический состав населения Крыма в средине 20-х годов ХХ века, [В:] Культура народов Причерноморья, nr 26, c.274-280.

3. Непомнящий А.А., 2001, История и этнография народов Крыма: Библиография и архивы, конец XVIII – начало ХХ века, Симферополь.

4. Яблоновська Н.В., 2006, Етнічна преса Криму: історія та сучасність, Сімферополь.

Learning outcomes: (in Polish)

Po przeprowadzeniu kursu student:

w zakresie wiedzy:

– rozpoznaje główne problemy komunikacji interkulturowej,

– rozumie wagę procesu poznawania innych kultur w kontekście komunikowania się z innymi i zasady komunikacji refleksyjnej.

w zakresie umiejętności:

– potrafi dokonywać analizy procesów komunikowania się z innymi w kontekście kształtowania się tożsamości jednostki.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

aktywność – 80%, prezentacja materiaw na jeden z wybranych przez studenta tematów –20%.

Practical placement: (in Polish)

nie dotyczy

Classes in period "Winter semestr 2024/2025" (future)

Time span: 2024-10-01 - 2025-02-28
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Class, 15 hours more information
Coordinators: Aleksander Gadomski
Group instructors: Aleksander Gadomski
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Class - Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Opole.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-www6-1 (2024-04-02)