Psychometria [2.5-PSYMETR]
Semestr letni 2018/2019
Konwersatorium,
grupa nr 3
Przedmiot: | Psychometria [2.5-PSYMETR] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2018/2019 [2018/19-L]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 19 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Jakub Filipkowski |
Literatura: |
Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć (zdania testu i napisania pracy końcowej): Anastasi A., Urbina S. (1999). Testy psychologiczne. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych PTP. Hornowska E. (2013, ew. starsze wydania). Testy psychologiczne. Teoria i praktyka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. Literatura uzupełniająca: Brzeziński (red.) (2005). Trafność i rzetelność testów psychologicznych : wybór tekstów. Gdańsk: GWP. Brzezińska A., Brzeziński J. (2004). Skale szacunkowe w badaniach diagnostycznych. W: J. Brzeziński (red.) Metodologia badań psycho-logicznych. Wybór tekstów, s.232 – 306. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Ciechanowicz A. (1990). Kulturowa adaptacja testów. (s.9 – 47 i 185 – 202). Warszawa: PTP. Hornowska E., Paluchowski W. J. (2004). Kulturowa adaptacja testów psychologicznych. W: J. Brzeziński (red.) Metodologia badań psy-chologicznych. Wybór tekstów, s.151 – 191.Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Standardy dla testów stosowanych w psychologii i pedagogice / ; przekł. Elżbieta Hornowska (2007). Gdańsk: GWP. Sagan, A. (2003). Analiza rzetelności skal satysfakcji i lojalności. Źródło: http://www.statsoft.pl/portals/0/Downloads/rzetelnosc.pdf |
Zakres tematów: |
Problematyka konwersatoriów: 1. Natura testów psychologicznych i ich stosowanie 2. Podstawowe procedury konstruowania testów psychologicznych 3. Analiza pozycji testowych 4. Szacowanie rzetelności pomiaru testowego 5. Określanie obszaru zastosowania testu 6. Nadawanie znaczenia wynikom testowym 7. Praktyczne aspekty badań testowych (korzystanie z podręczników testowych) + co najmniej cztery zajęcia odbędą się w pracowni komputerowej w celu przećwiczenia omawianych zagadnień |
Metody dydaktyczne: |
dyskusja, praca z literaturą, praca w grupach, projekt badawczy, prezentacja wyników |
Metody i kryteria oceniania: |
Konwersatoria: Skonstruowanie własnego narzędzia pomiarowego i przeprowadzenie badań walidacyjnych wraz z wyznaczeniem norm do interpretacji oraz pozytywna ocena z kolokwium. Konwersatoria: Skonstruowanie własnego narzędzia pomiarowego i przeprowadzenie badań walidacyjnych wraz z wyznaczeniem norm do interpretacji oraz pozytywna ocena z kolokwium. Podstawowe kryteria: ocena końcowa z poszczególnych form zajęć zostanie ustalona na podstawie oceny poprawności przygotowanej pracy końcowej i punktów uzyskanych na kolokwium |
Uwagi: |
II psychologia dzienna |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.