Uniwersytet Opolski - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Teoria i praktyka -psychologia kliniczna 2.5-PKTIP
Semestr zimowy 2018/2019
Ćwiczenia, grupa nr 2

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Teoria i praktyka -psychologia kliniczna 2.5-PKTIP
Zajęcia Semestr zimowy 2018/2019 (2018/19-Z) (zakończony)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
co drugi poniedziałek (parzyste), 13:15 - 14:45
sala 311
Budynek dydaktyczny PL STASZICA 1 LICEUM jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 19
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Jakub Filipkowski, Anna Szałańska
Literatura:

Wykaz literatury do ćwiczeń

Norcross J. C. & Wampold B. E, (2011). Evidence-Based Therapy Relationships: Research Conclusions and Clinical Practi-ces. Psychotherapy. Vol. 48, No. 1, 98–102

Evans, C., Connell, J., Barkham. M., Margison, R, McGrath, G., Mellor-Clark,J. & Audin, K. (2002). Towards a standardised brief outcome measure: Psychometric properties and utility of the CORE-OM. British Journal of Psychiatry. 180, 5l-60. W Polsce wersja finalna polskiej adaptacji dokonana przez Milenę Karlińską Nehrebecką & all Karlińska –Nehrebecka M. (w opracowaniu). Translation and validation of the Polish version of the CORE-OM (Clinical Outcomes in Routine Evaluations – Outcome Measure) . Wien: Sigmund Freud University

Oldham John M., Lois B. Morris (1997) Twój Psychologiczny autoportret. Dlaczego czujesz, kochasz, myślisz, działasz wła-śnie tak. Warszawa: Wyd. Czarna Owca

Prochaska, J. O. i Norcross J. C. (2006) Systemy psychoterapeutyczne. Analiza trans teoretyczna. Warszawa: Instytut Psycho-logii Zdrowia.

Seligman,M. E.P., Walker, E.F., Rosenhan, D.L. (2003). Psychopatologia, Poznań: Zysk i sk-a

ICD I DSM

Zakres tematów:

B. Problematyka ćwiczeń – warsztat obejmujący przygotowanie do pracy z Pacjentem w różnych kontekstach: szpital, poradnia, praktyka prywatna (co działa a co nie działa -budowanie relacji i sojuszu z Pacjentem, rozmowa, jak ma przebiegać diagnoza psychologiczna, diagnoza nozologiczna i formułowanie obszaru lub obszarów do pomocy, jaki zakres pomocy może dać psycholog a jaki psychoterapeuta ; kiedy Pacjent jest kliniczny? Studia przypadków. Metody diagnozy stopnia nasilenia objawów (SCL, CORE-OM)

Metody dydaktyczne:

Wykłady, dyskusje, szkoleniowe materiały filmowe,

- opracowanie projektów przygotowanych do egzaminu

- Konsultacje z prowadzącym

- prezentacje, praca w grupach, warsztat i dyskusja

Metody i kryteria oceniania:

• Praca zaliczeniowa na podstawie obejrzanego filmu

Obecność na zajęciach

Aktywność

ocena końcowa z pracy zostanie ustalona na pod-stawie uzyskanej liczby punktów wg. zasady:

• ocena dostateczna: jeśli student uzyska powyżej 60% punktów

• ocena dobra: jeśli student uzyska powyżej 75% punktów

• ocena bardzo dobra: jeśli student uzyska powyżej 90% punk-tów

Uwagi:

V psychologia dzienna kliniczna

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.