Teoria i praktyka -psychologia kliniczna [2.5-PKTIP]
Semestr zimowy 2018/2019
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Teoria i praktyka -psychologia kliniczna [2.5-PKTIP] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2018/2019 [2018/19-Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi poniedziałek (parzyste), 13:15 - 14:45
sala 311 Budynek dydaktyczny PL STASZICA 1 LICEUM jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 19 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Jakub Filipkowski, Anna Szałańska | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Wykaz literatury do ćwiczeń Norcross J. C. & Wampold B. E, (2011). Evidence-Based Therapy Relationships: Research Conclusions and Clinical Practi-ces. Psychotherapy. Vol. 48, No. 1, 98–102 Evans, C., Connell, J., Barkham. M., Margison, R, McGrath, G., Mellor-Clark,J. & Audin, K. (2002). Towards a standardised brief outcome measure: Psychometric properties and utility of the CORE-OM. British Journal of Psychiatry. 180, 5l-60. W Polsce wersja finalna polskiej adaptacji dokonana przez Milenę Karlińską Nehrebecką & all Karlińska –Nehrebecka M. (w opracowaniu). Translation and validation of the Polish version of the CORE-OM (Clinical Outcomes in Routine Evaluations – Outcome Measure) . Wien: Sigmund Freud University Oldham John M., Lois B. Morris (1997) Twój Psychologiczny autoportret. Dlaczego czujesz, kochasz, myślisz, działasz wła-śnie tak. Warszawa: Wyd. Czarna Owca Prochaska, J. O. i Norcross J. C. (2006) Systemy psychoterapeutyczne. Analiza trans teoretyczna. Warszawa: Instytut Psycho-logii Zdrowia. Seligman,M. E.P., Walker, E.F., Rosenhan, D.L. (2003). Psychopatologia, Poznań: Zysk i sk-a ICD I DSM |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
B. Problematyka ćwiczeń – warsztat obejmujący przygotowanie do pracy z Pacjentem w różnych kontekstach: szpital, poradnia, praktyka prywatna (co działa a co nie działa -budowanie relacji i sojuszu z Pacjentem, rozmowa, jak ma przebiegać diagnoza psychologiczna, diagnoza nozologiczna i formułowanie obszaru lub obszarów do pomocy, jaki zakres pomocy może dać psycholog a jaki psychoterapeuta ; kiedy Pacjent jest kliniczny? Studia przypadków. Metody diagnozy stopnia nasilenia objawów (SCL, CORE-OM) |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Wykłady, dyskusje, szkoleniowe materiały filmowe, - opracowanie projektów przygotowanych do egzaminu - Konsultacje z prowadzącym - prezentacje, praca w grupach, warsztat i dyskusja |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
• Praca zaliczeniowa na podstawie obejrzanego filmu Obecność na zajęciach Aktywność ocena końcowa z pracy zostanie ustalona na pod-stawie uzyskanej liczby punktów wg. zasady: • ocena dostateczna: jeśli student uzyska powyżej 60% punktów • ocena dobra: jeśli student uzyska powyżej 75% punktów • ocena bardzo dobra: jeśli student uzyska powyżej 90% punk-tów |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
V psychologia dzienna kliniczna |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.