Psychopatologia [2.5-PPAT]
Semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Psychopatologia [2.5-PPAT] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/2020 [2019/20-L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 26 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Anna Machnik-Czerwik |
Literatura: |
Wykaz literatury Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć – wykorzystywana podczas zajęć: Cierpiałkowska L. (2016) Psychopatologia. Warszawa: Scholar. Gałecki P., Święcicki Ł. (2015). Kryteria diagnostyczne z DSM-5. Wrocław: Edra Urban & Partner. Kantorska-Janiec M., Kiejna A., Świątkiewicz G.,Zagdańska M. (2009) Epidemiologia zaburzeń psychicznych – do-tychczasowe doświadczenia. Psychiatria Polska, XLIII, 375–385. Literatura uzupełniająca Rachman S. (2005). Zaburzenia lękowe. Gdańsk: GWP. Sacks O. (2008). Mężczyzna, który pomylił swoją żonę z kapeluszem. Poznań: Zysk i S-ka. Sacks O. (2008). Antropolog na Marsie. Poznań: Zysk i S-ka |
Zakres tematów: |
Treści programowe 1. Koncepcje normy i patologii a klasyfikacje zaburzeń psychicznych. 2. Przyczyny powstawania zaburzeń psychicznych – paradygmaty psychopatologii 3. Klasyfikacje i objawy zaburzeń procesów poznawczych – spostrzegania, pamięci, myślenia 4. Jakościowe i ilościowe zaburzenia świadomości 5. Klasyfikacje i objawy zaburzeń procesów emocjonalnych i motywacyjnych 6. Pojęcia „symptom” i „zespół” 7. Podstawowe kryteria klasyfikacji zaburzeń psychicznych w systemach ICD-10, ICD-11,DSM-5 |
Metody dydaktyczne: |
• ćwiczenia: analiza tekstów z dyskusją / praca w grupach / prezentacje multimedialne |
Metody i kryteria oceniania: |
Sposób zaliczenia • zaliczenie z oceną Formy zaliczenia • zaliczenie pracy pisemnej – pytania otwarte z zakresu tematyki poruszanej na zajęciach (3 pytania) • ustalenie oceny zaliczeniowej na podstawie ocen cząstkowych otrzymywanych w trakcie trwania semestru: podnosi ocenę końcową ocena otrzymana na zajęciach za aktywność w trakcie zajęć Podstawowe kryteria Ocena jest ustalana na podstawie liczby punków uzyskanych z egzaminu pisemnego: • ocena dostateczna: jeśli student uzyska powyżej 60% punktów • ocena dobra: jeśli student uzyska powyżej 75% punktów • ocena bardzo dobra: jeśli student uzyska powyżej 90% punktów |
Uwagi: |
III psychologia dzienna kliniczna |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.