Diagnoza psychologiczna dziecka [2.5-DIAGDZ]
Semestr zimowy 2020/2021
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Diagnoza psychologiczna dziecka [2.5-DIAGDZ] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2020/2021 [2020/21-Z]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 68 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Egzamin |
Prowadzący: | Angelika Kleszczewska-Albińska |
Strona domowa grupy: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a5b43c1cbb3e24a84ba5e36ff86a6b1f0%40thread.tacv2/conversations?groupId=f25b5586-9c69-4d6c-9065-68fbcbd63036&tenantId=8bc347df-2832-4d9d-b10a-fbdbdc7fe2e5 |
Literatura: |
A.1. wykorzystywana podczas zajęć Paluchowski, W.J. (2007). Diagnoza psychologiczna. Proces – narzędzia – standardy. Warszawa: Wydawnictwa akademickie i profesjonalne. Stemplewska – Żakowicz, K. (2009). Diagnoza psychologiczna. Diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna. Gdańsk: GWP A.2. studiowana samodzielnie przez studenta Podręczniki do poszczególnych testów. Pracownia Testów Psychologicznych PTP, Warszawa B. Literatura uzupełniająca Anastasi, A. i Urbina, S. (1999). Testy psychologiczne. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych PTP. Brzeziński, J. i Hornowska, E. (red) (1998). Skala Inteligencji Wechslera WAIS-R. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Juczyński, Z. (2001). Narzędzia pomiaru w promocji i psychologii zdrowia. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych PTP. Kleszczewska-Albińska, A. (2019). Zaniedbania emocjonlane dziecka w wieku przedszkolnym – przegląd teoretyczny. Dziecko Krzywdzone. Teoria, Badania, Praktyka, 18, 104-130. Kleszczewska-Albińska, A. (2020). Poznawczo-behawioralne programy terapeutyczne wykorzystywane w pracy z wymagają-cymi wsparcia adolescentami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD L1) – przegląd piśmiennictwa. Psychiatria i Psychologia Kliniczna, 20, 61-65. Kleszczewska-Albińska, A. i Albiński, R. (2009). Wstyd i poczucie winy w teorii i badaniach. Psychologia Jakości Życia, 8, 83-100. Szustrowa, T. (1991). Swobodne techniki diagnostyczne. Wywiad i obserwacja. Warszawa: Wydawnictwa UW. Zazzo, R. (1974). Metody psychologicznego badania dziecka. Warszawa: PZWL. |
Zakres tematów: |
A. Problematyka wykładu: 1. Wprowadzenie do problematyki diagnozy 2. Profesjonalne kompetencje diagnostyczne 3. Diagnoza psychologiczna dziecka 4. Dziecko jako osoba badana – prawa i obowiązki 5. Wybrane techniki diagnostyczne wykorzystywane w pracy z dziećmi 6. Prognozowanie diagnostyczne 7. Wnioskowanie na podstawie przeprowadzonej diagnozy – notatki, opinie, orzeczenia |
Metody dydaktyczne: |
• wykłady • konsultacje • analiza przypadków • dyskusja |
Metody i kryteria oceniania: |
• Dostateczny – student uzyskał minimum 60% punktów • Dostateczny plus – student uzyskał minimum 70% punktów • Dobry – student uzyskał minimum 80% punktów • Dobry plus – student uzyskał minimum 90% punktów • Bardzo dobry – student uzyskał minimum 95% punktów |
Uwagi: |
III psychologia dzienna kod: ujdq0yu |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.