Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Diagnoza psychologiczna dziecka [2.5-DIAGDZ] Semestr zimowy 2020/2021
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Diagnoza psychologiczna dziecka [2.5-DIAGDZ]
Zajęcia: Semestr zimowy 2020/2021 [2020/21-Z] (zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 68
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Egzamin
Prowadzący: Angelika Kleszczewska-Albińska
Strona domowa grupy: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a5b43c1cbb3e24a84ba5e36ff86a6b1f0%40thread.tacv2/conversations?groupId=f25b5586-9c69-4d6c-9065-68fbcbd63036&tenantId=8bc347df-2832-4d9d-b10a-fbdbdc7fe2e5
Literatura:

A.1. wykorzystywana podczas zajęć

Paluchowski, W.J. (2007). Diagnoza psychologiczna. Proces – narzędzia – standardy. Warszawa: Wydawnictwa akademickie i profesjonalne.

Stemplewska – Żakowicz, K. (2009). Diagnoza psychologiczna. Diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna. Gdańsk: GWP

A.2. studiowana samodzielnie przez studenta

Podręczniki do poszczególnych testów. Pracownia Testów Psychologicznych PTP, Warszawa

B. Literatura uzupełniająca

Anastasi, A. i Urbina, S. (1999). Testy psychologiczne. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych PTP.

Brzeziński, J. i Hornowska, E. (red) (1998). Skala Inteligencji Wechslera WAIS-R. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Juczyński, Z. (2001). Narzędzia pomiaru w promocji i psychologii zdrowia. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych PTP.

Kleszczewska-Albińska, A. (2019). Zaniedbania emocjonlane dziecka w wieku przedszkolnym – przegląd teoretyczny. Dziecko Krzywdzone. Teoria, Badania, Praktyka, 18, 104-130.

Kleszczewska-Albińska, A. (2020). Poznawczo-behawioralne programy terapeutyczne wykorzystywane w pracy z wymagają-cymi wsparcia adolescentami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD L1) – przegląd piśmiennictwa. Psychiatria i Psychologia Kliniczna, 20, 61-65.

Kleszczewska-Albińska, A. i Albiński, R. (2009). Wstyd i poczucie winy w teorii i badaniach. Psychologia Jakości Życia, 8, 83-100.

Szustrowa, T. (1991). Swobodne techniki diagnostyczne. Wywiad i obserwacja. Warszawa: Wydawnictwa UW.

Zazzo, R. (1974). Metody psychologicznego badania dziecka. Warszawa: PZWL.

Zakres tematów:

A. Problematyka wykładu:

1. Wprowadzenie do problematyki diagnozy

2. Profesjonalne kompetencje diagnostyczne

3. Diagnoza psychologiczna dziecka

4. Dziecko jako osoba badana – prawa i obowiązki

5. Wybrane techniki diagnostyczne wykorzystywane w pracy z dziećmi

6. Prognozowanie diagnostyczne

7. Wnioskowanie na podstawie przeprowadzonej diagnozy – notatki, opinie, orzeczenia

Metody dydaktyczne:

• wykłady

• konsultacje

• analiza przypadków

• dyskusja

Metody i kryteria oceniania:

• Dostateczny – student uzyskał minimum 60% punktów

• Dostateczny plus – student uzyskał minimum 70% punktów

• Dobry – student uzyskał minimum 80% punktów

• Dobry plus – student uzyskał minimum 90% punktów

• Bardzo dobry – student uzyskał minimum 95% punktów

Uwagi:

III psychologia dzienna

kod: ujdq0yu

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-www3 (2024-03-22)