Psychologia ogólna : emocje i motywacja [2.5-PSEMOC]
Semestr letni 2020/2021
Konwersatorium,
grupa nr 3
Przedmiot: | Psychologia ogólna : emocje i motywacja [2.5-PSEMOC] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2020/2021 [2020/21-L]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 22 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Grzegorz Pajestka |
Literatura: |
1. Łosiak W. (2007). Psychologia emocji. Wydawnictwo: WAiP 2. Franken R.E. (2005-2012). Psychologia motywacji. Gdańsk: GWP. 3. Ekman P., Davidson R.J. (red.) (1999-2012). Natura emocji. Podstawowe zagadnienia. Gdańsk: GWP. 4. Strelau J. (red) (2000) Psychologia. Podręcznik akademicki. Tom 2. Gdańsk: GWP Bańka, A. (2005). Motywacja osiągnięć. Postawy teoretyczne i konstrukcja skali do pomiaru motywacji osiągnięć w wymiarze międzynarodowym. Studio PRINT-B, Poznań. 5. Gasiul, H. (Ed.). (2018). Metody badania emocji i motywacji. Difin. 6. Jarymowicz, M., & Jasielska, D. (2011). Różnorodność emocji jako podstawa poczucia pełni szczęścia. Czasopismo Psychologiczne, 1(17), 87-95. 7. Kondratowicz, B., Zawadzka, A., & Godlewska-Werner, D. (2014). Aspiracje materialistyczne i niematerialistyczne a religijność. 8. Kolańczyk, A. (1999). Świadomość afektu w procesie psychicznym. Czasopismo Psychologiczne, 5(1), 43-54. 9. Niedźwieńska, A. (2001). Co jest szczególnego w efekcie lampy błyskowej? Czasopismo Psychologiczne, 7, 155-164. 10. Szczygieł, D. (2014). Regulacja emocji a dobrostan. Konsekwencje wyprzedzającej i korygującej regulacji emocji. Oblicza jakości życia, 193-209. 11. Wirga T., Pajestka G., Kopczak-Wirga A. (2018) Związek indukowanych emocji z ruminacjami i orientacją pozytywną. Czasopismo Psychologiczne, vol. 24(2), 269-277 12. Wojciszke, B., & Baryła, W. (2005). Skale do pomiaru nastroju i sześciu emocji. Czasopismo Psychologiczne, 11(1), 31-48. 13. Wróbel, M. (2008). O transferze emocji i nastrojów między ludźmi–mechanizm i psychologiczne wyznaczniki zarażenia afektywnego. Psychologia Społeczna, 3(8), 210-230. 14. Jankowski, T., Osobowości, K. P., & Lubelskiego, K. U. (2006). Motywy związane z koncepcją siebie. Studia z Psychologii KUL, 13, 149-174. 15. Hanna Liberska (2017). "Klasyczne" i współczesne podejścia do wartości. W: H.Liberska, A.Malina, D.Suwalska-Barancewicz (red.), Tradycja a nowoczesność. Wartości współczesnego człowieka - przedmiot, źródła, obszary i konflikty (s. 20-32). Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego. |
Zakres tematów: |
Problematyka ćwiczeń: 1. Potoczne i naukowe rozumienie emocji. 2. Czynniki wzbudzające emocje. 3. Metody badania emocji. 4. Zaburzenia emocjonalne. 5. Emocje a procesy poznawcze. 6. Ekspresja emocji. 7. Regulacja emocji i radzenie sobie ze stresem. 8. Prokrastynacja. 9. Motywacja wewnętrzna w ujęciu teorii autodeterminacji Ryana i Deciego. 10. Aspiracje do kariery i motywacja osiągnięć 11. Równowaga biologiczna organizmu. 12. Samoocena i motywy związane z ja. 13. Wartości jako dyspozycje motywacyjne. |
Metody dydaktyczne: |
dyskusja prezentacje power-point zadania indywidualne i grupowe |
Metody i kryteria oceniania: |
2. Konwersatoria: kolokwium (co najmniej jedno) + ustalenie oceny zaliczeniowej na podstawie ocen cząstkowych otrzymywanych w trakcie trwania semestru • Test z oceną niedostateczną należy poprawić. Poprawka może być tylko jedna. Poprawiać można jedynie prace, które uzyskały ocenę niedostateczną. Pozytywne oceny z testu nie podlegają negocjacji. • Obecność na zajęciach. Dopuszczalne są dwie nieobecności w semestrze, tylko w uzasadnionych przypadkach trzy, wówczas nieobecność należy "odpracować" w ramach konsultacji. Opuszczenie większej liczby zajęć (konwersatoriów) w semestrze uniemożliwia zaliczenie przedmiotu. |
Uwagi: |
I psychologia dzienna |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.