Praktyka metodologiczna i statystyczna [2.5-METBAD-PR]
Semestr letni 2020/2021
Laboratorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Praktyka metodologiczna i statystyczna [2.5-METBAD-PR] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2020/2021 [2020/21-L]
(zakończony)
Laboratorium [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 18 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Jakub Filipkowski |
Strona domowa grupy: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aa02553e4f96b452a929cb72ba013065f%40thread.tacv2/conversations?groupId=b6c97230-4706-4938-b9be-d0c5d1a45f57&tenantId=8bc347df-2832-4d9d-b10a-fbdbdc7fe2e5 |
Literatura: |
Brzeziński, J. (2005). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Bedyńska, S., Brzezicka, A (red.). (2007). Statystyczny Drogowskaz. Warszawa: Wydawnictwo SWPS Academica. Coe, R. (2002). It's the effect size, stupid: What effect size is and why it is important. Cumming, G. (2013). Understanding the new statistics: Effect sizes, confidence intervals, and meta-analysis. Routledge. Ferguson, G. A., Takane, Y. (2002). Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice. Warszawa: Wyd. Naukowe PWN. King B.M., Minium E.W. (2009) Statystyka dla psychologów i pedagogów. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. |
Zakres tematów: |
1. Jak wykonać jednoczynnikową analizę wariancji w schemacie międzygrupowym oraz wewnątrzgrupowym [założenia, obliczanie wyników post hoc i analiza kontrastów, interpretacja, wizualizacja różnic]. 2. Jak wykonać dwuczynnikową i trójczynnikową analizę wariancji w schemacie międzygrupowym oraz wewnątrzgrupowym [założenia, obliczanie wyników - post hoc i analiza kontrastów, interpretacja, wizualizacja różnic]. 3. Jak wykonać nieparametryczne odpowiedniki analizy wariancji w schemacie międzygrupowym oraz wewnątrzgrupowym (test Kruskala – Wallisa, test: Friedmana ). 4. Jak wykonać korelacje i analizę regresji (regresja liniowa i nieliniowa). 5. Kolokwium sprawdzające wiedzę i umiejętności; |
Metody dydaktyczne: |
Na platformie MS Teams: • wykłady • prezentacje multimedialne • dyskusja na temat zagadnień analizowanych w ramach realizacji treści programowych • zajęcia praktyczne – kształcenie umiejętności ana-lizy i interpretacji statystycznej wyników badań psychologicznych |
Metody i kryteria oceniania: |
1) test praktyczny – wykonanie zadań statystycznych przy pomocy programu statystycznego - test sprawdzający praktyczne wykorzystanie wiedzy/ kompetencji oraz umiejętności; 2) zadania domowe; 3) obecność |
Uwagi: |
II psychologia dzienna |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.