Trening konstruowania testów i kwestionariuszy [2.5-TRKWEST]
Semestr letni 2020/2021
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Trening konstruowania testów i kwestionariuszy [2.5-TRKWEST] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2020/2021 [2020/21-L]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 28 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Jakub Filipkowski |
Strona domowa grupy: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a5c82dbbdef2d42df8cc86e075613ac6d%40thread.tacv2/conversations?groupId=ef9e33ec-8217-4e26-91e2-237744f376f0&tenantId=8bc347df-2832-4d9d-b10a-fbdbdc7fe2e5 |
Literatura: |
Anastasi A., Urbina S. (1999). Testy psychologiczne. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych PTP. Hornowska E. (2013, ew. starsze wydania). Testy psychologiczne. Teoria i praktyka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. Brzeziński (red.) (2005). Trafność i rzetelność testów psychologicznych : wybór tekstów. Gdańsk: GWP. Brzezińska A., Brzeziński J. (2004). Skale szacunkowe w badaniach diagnostycznych. W: J. Brzeziński (red.) Metodologia badań psycho-logicznych. Wybór tekstów, s.232 – 306. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Ciechanowicz A. (1990). Kulturowa adaptacja testów. (s.9 – 47 i 185 – 202). Warszawa: PTP. Hornowska E., Paluchowski W. J. (2004). Kulturowa adaptacja testów psychologicznych. W: J. Brzeziński (red.) Metodologia badań psy-chologicznych. Wybór tekstów, s.151 – 191.Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Standardy dla testów stosowanych w psychologii i pedagogice / ; przekł. Elżbieta Hornowska (2007). Gdańsk: GWP. Sagan, A. (2003). Analiza rzetelności skal satysfakcji i lojalności. Źródło: http://www.statsoft.pl/portals/0/Downloads/rzetelnosc.pdf |
Zakres tematów: |
1. Natura testów psychologicznych i ich stosowanie 2. Podstawowe procedury konstruowania testów psychologicznych 3. Analiza pozycji testowych 4. Szacowanie rzetelności pomiaru testowego 5. Określanie obszaru zastosowania testu 6. Nadawanie znaczenia wynikom testowym 7. Praktyczne aspekty badań testowych (korzystanie z podręczników testowych) + co najmniej cztery zajęcia odbędą się w pracowni komputerowej w celu przećwiczenia omawianych zagadnień |
Metody dydaktyczne: |
Za pośrednictwem MS Teams: Wykłady multimedialne Dyskusje Zadania grupowe Praca z programem Statistica |
Metody i kryteria oceniania: |
Sposób zaliczenia: • Zaliczenie z oceną B. Formy zaliczenia: • Praca zaliczeniowa - stworzenie własnego kwestionariusza psychologicznego • Aktywność na zajęciach • Obecność na zajęciach C. Podstawowe kryteria: • ocena dostateczna: jeśli student uzyska powyżej 60% punktów • ocena dobra: jeśli student uzyska powyżej 75% punktów • ocena bardzo dobra: jeśli student uzyska powyżej 90% punktów |
Uwagi: |
II psychologia dzienna |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.