Psychologia rozwojowa dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym I [2.3.08.D5.02-INPPRD1]
Semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Psychologia rozwojowa dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym I [2.3.08.D5.02-INPPRD1] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2020/2021 [2020/21-L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 28 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Wiktoria Kubiec |
Strona domowa grupy: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a340005c253e84d6aa61c82cc28831a4a%40thread.tacv2/conversations?groupId=492fadbd-1339-408c-ac46-98704b8e8f16&tenantId=8bc347df-2832-4d9d-b10a-fbdbdc7fe2e5 |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Brzezińska A. I. (2006). Psychologiczne portrety człowieka. Praktyczna psychologia rozwojowa, Gdańsk. 2. Cytowska B., Winczura B. (2006). Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju małego dziecka, Kraków 3. Harwas-Napierała B., Trempała J. (2002) (red.), Wiedza z psychologii rozwoju człowieka w praktyce społecznej, Poznań 4. Harwas-Napierała B., Trempała J. (2002) (red.), Psychologia rozwoju człowieka, t.2, Warszawa: PWN 5. Schaffer, H.R. (2006). Rozwój społeczny. Dzieciństwo i młodość. Kraków: Wyd. UJ 6. Schaffer H. R. (2014). Psychologia dziecka, Warszawa. Literatura uzupełniająca: 1. BowlbyJ. (2007). Przywiązania, Warszawa 2. Erikson E. H.(2004). Tożsamość a cykl życia, Poznań 3. Harwas-Napierała B., Trempała J. (2003) (red.), Psychologia rozwoju człowieka, t.3, Warszawa: PWN 4. Filipiak E. (2015) (red.), Nauczanie rozwijające we wczesnej edukacji wg Lwa S. Wygotskiego, Bydgoszcz: ArtStudio |
Zakres tematów: |
1. Rozwój psychofizyczny dziecka w wieku przedszkolnym 2. Rozwój społecznoemocjonalny dziecka w wieku przedszkolnym 3. Teoria przywiązania Bowlbyego- więź jako czynnik chroniący rozwój dziecka w wieku przedszkolnym 4. Rozwój i funkcje zabawy u dzieci w wieku przedszkolnym 5. Wychowanie i edukacja dziecka w wieku przedszkolnym 6. Nieprawidłowości rozwojowe u dzieci w wieku przedszkolnym 7. Wspieranie rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym |
Metody dydaktyczne: |
- prezentacje multimedialne - praca z tekstem źródłowym - praca w grupach - warsztat - praca z filmem |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawa zaliczenia przedmiotu: - obecność na zajęciach (dopuszcza się jedną nieusprawiedliwioną nieobecność, usprawiedliwienie nieobecności odbywa się na podstawie zaświadczenia lekarskiego) - uzyskanie pozytywnej oceny z kolokwium zgodnie ze wskazanym zakresem literatury - przygotowanie pracy pisemnej, zgodnie z wytycznymi i kryteriami przedstawionymi w toku semestru. |
Uwagi: |
I PPW 5L |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.