Descriptive grammar of English with elements of historical grammar – syntax
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1.S3.EP.29 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0232) Literatura i językoznawstwo (lingwistyka)
|
Nazwa przedmiotu: | Descriptive grammar of English with elements of historical grammar – syntax |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
Katalog przedmiotów dla studiów krótkoterminowych (Erasmus+ lub inne umowy o współpracy) Studia stacjonarne Studia stacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Poziom studiów: | studia pierwszego stopnia |
Kierunek studiów: | English Philology |
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot: | semestr 3 |
Profil kształcenia: | studia stacjonarne |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | Realizowany w sali |
Wymagania: | Introduction to linguistics |
Nakład pracy studenta: | ECTS points in relation to student’s duties: total number of ECTS: 3 1 ECTS – 30 hours: participation in classes, 2 ECTS – 45 hours: preparation (reading) + 15 hours: consultations |
Skrócony opis: |
Course description: In this course the students learn the details regarding the following linguistics aspects: a description of English syntactic constituents and structures, English syntactic and lexical categories, the English clause. |
Pełny opis: |
Course objectives: The main aim of the course is to deepend the linguistic knowledge of the students in repect to syntaxt, including elements of historical grammar ---------------- Course content: The level of the syntactic description: word (ultimate constituent), phrase, clause; Types and properties of syntactic structures (structure of predication, structure of complementation, structure of modification) Syntactic and lexical categories structure of coordination The structure of verb structure Adverbials and their function The structure of the Noun Phrase (premodification and postmodification) ---------------- Methods of instruction/ forms of classroom activity: multimedia presentation, discussion, language analysis tasks, pair work, individual work, ICT tools/MSTeams |
Literatura: |
Reading list: Burton-Roberts, N. 2011. "Analysing sentences: an introduction to English syntax", London: Longman |
Efekty uczenia się: |
Learning outcomes acc to PQR 2019 Knowledge: The students know: 1. the place and significance of the philological science among humanities and its analytical and methodological tools, especially regarding linguistics (k_W01/P6S_WG) 2. basic terminology and theories of descriptive grammar in reference to syntax (k_W02/P6S_WG) Skills: The students can 3. use the terminology and take theoretical positions resulting from studying English descriptive grammar in reference to syntax (k_U01/P6S_UW) Social competences: The students are ready to 4. to solve linguistic problems or carry out linguistic tasks of formal and professional character (k_K02/P6S_KK) 5. accept linguistic and cultural differences and recognize them as natural professional factors (k_K03/P6S_KO) |
Metody i kryteria oceniania: |
Forms of evaluation of learning outcomes: 1. Active participation in classes - 50% of the final grade (outcome 1,2,3,4,5) 2. The final test - 50% of the final grade (outcome 2,3,4) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Adams-Tukiendorf, Andrzej Łęcki | |
Prowadzący grup: | Andrzej Łęcki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Adams-Tukiendorf | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.