Uniwersytet Opolski - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Seminarium magisterskie 2.5-SEMMGR
Semestr zimowy 2017/2018
Seminarium magisterskie, grupa nr 5

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Seminarium magisterskie 2.5-SEMMGR
Zajęcia Semestr zimowy 2017/2018 (2017/18-Z) (zakończony)
Seminarium magisterskie (SEM-MGR), grupa nr 5 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: (brak danych)
Liczba osób w grupie: 15
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Aleksandra Rogowska
Literatura:

• American Psychological Association. Pobrane z: http://www.apa.org

• Association for Psychological Science. Pobrane z: https://www.psychologicalscience.org/

• Harasimczuk, J., Cieciuch, J. (2012). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA. Warszawa: Liberi Libri. Pobrane z: http://www.liberilibri.pl/harasimczuk

• Nęcka, E., Stocki, R. (2014). Jak pisać prace z psychologii. Poradnik dla studentów i badaczy. Kraków: TAiW-PN Universitas.

• Piber- Dąbrowska, K., Cypryańska, M., Wawrzyniak, M. (2007). Standarty edytorskie - dla naukowego tekstu empirycznego z zakresu psychologii. Warszawa: Wydawnictwo SWPS Academica.

• Publication Manual of the American Psychological Association (2009). Washington, DC: APA.

Zakres tematów:

Tematyka seminarium odnosi się do problematyki różnic indywidualnych.

Tematy prac magisterskich:

• Koncepcja rozbieżności ja a zachowania zakupowe konsumentów

• Radzenie sobie ze stresem u tancerek w okresie adolescencji

• Związki między religijnością personalną i transcendencją duchową, a zdrowiem osób duchownych i konsekrowanych

• Religijne radzenie sobie ze stresem a poczucie sensu życia u osób chorych onkologicznie

• Postawa polskich studentów wobec uchodźców w Polsce

• Inteligencja emocjonalna a radzenie sobie ze stresem zawodowych rodziców zastępczych

• Poczucie własnej skuteczności i umiejscowienie kontroli zdrowia, a satysfakcja z życia osób z nabytą niepełnosprawnością ruchową

• Intymność a satysfakcja seksualna w długoterminowych związkach

• Związki między pracoholizmem, autodestruktywnością pośrednią, a depresją wśród studentów

• Zazdrość a inteligencja emocjonalna w związkach kohabitacyjnych i małżeńskich

• Satysfakcja seksualna, komunikacja i osobowość a satysfakcja z małżeństwa

• Cechy osobowości, a liczba partnerów seksualnych osób o różnej orientacji seksualnej

• Związki między preferowanymi wartościami, satysfakcją małżeńską a poczuciem stresu

• Agresja i stres w kontekście przemocy domowej

• Wymiary samooceny, charakterystyka posiadanego obrazu własnej osoby oraz wybrane przejawy autowaloryzacji u adolescentów

Metody dydaktyczne:

• seminarium

• wykład z zastosowaniem prezentacji multimedialnej

• projekty i prowadzenie badań w terenie

• e-learning

• konsultacje (zarówno regularne, jak też organizowane w indywidualnych przypadkach)

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie będzie dotyczyło następujących elementów:

o przygotowanie prezentacji z metodologią badań własnych i prezentacja na zajęciach

o przeprowadzenie badań

o przeprowadzenie analiz statystycznych

o opracowanie wyników w postaci tabel i rysunków.

o interpretacja i dyskusja wyników badań.

o napisanie pracy magisterskiej

Zaliczenie w semestrze zimowym będzie się opierało na ocenach cząstkowych z następujących zadań do wykonania:

1. Prezentacja – opis metody badań (cel, hipotezy, przedmiot badań, narzędzia i procedura badań, charakterystyka osób badanych, analizy statystyczne zastosowane do testowania hipotez);

2. Przesłane wyniki badań w pliku EXCEL – surowe (konieczne do uzyskania zaliczenia);

3. Rozdział metodologiczny pracy mgr.

Zaliczenie w semestrze letnim będzie polegało na ocenie stopnia realizacji wszystkich badań, związanych z pracą magisterską. Jeśli praca magisterska nie zostanie ukończona w semestrze letnim, student otrzyma ocenę niedostateczną.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.