Methodology with statistics [2.5-METSTATBP2]
Summer semester 2018/2019
Lab,
group no.3
Course: | Methodology with statistics [2.5-METSTATBP2] | ||||||||||||||||||
Class: |
Summer semester 2018/2019 [2018/19-L]
(past)
Lab [LAB], group no.3 [other groups] |
||||||||||||||||||
Time and location:
|
every second Friday (even), 9:45 - 11:15
room 208 (in Polish) Budynek dydaktyczny PL STASZICA 1 LICEUM what is the address?
Classes with 'every odd week' time description are held in the first week of the period (e.g. semester), then every fortnight. Classes with 'every even week' time description are held in the second week of the period (e.g. semester), then every fortnight. Days off do not alter classes terms.
|
||||||||||||||||||
Nearest dates:
|
All classes for this group have already took place - show all dates.
|
||||||||||||||||||
Number of students: | 14 | ||||||||||||||||||
Places available: | (unknown) | ||||||||||||||||||
Examination: | Grading | ||||||||||||||||||
Lecturer: | Rafał Gerymski | ||||||||||||||||||
Bibliography: |
(in Polish) A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć (zdania egzaminu): A.1. wykorzystywana podczas zajęć i A.2. studiowana samodzielnie przez studenta Shaughnessy J.J., Zechmeister E. B.i Zechmeister J.S. (2002). Metody badawcze w psychologii. Gdańsk: GWP. Francuz P. i Mackiewicz R. (2006). Liczby nie wiedzą, skąd pochodzą. Przewodnik po metodologii i statystyce nie tylko dla psychologów. Lublin: KUL Piber – Dąbrowska K. Cypryańska M. i Wawrzyniak M. (2007). Standardy edytorskie dla naukowego tekstu empirycznego z zakresu psychologii. Warszawa: SWPS Academica B. Literatura uzupełniająca Brzeziński, J. (2005). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Bedyńska, S., Brzezicka, A (red.). (2007). Statystyczny Drogowskaz. Warszawa: Wydawnictwo SWPS Academica. Ferguson, G. A., Takane, Y. (2002). Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice. Warszawa: Wyd. Naukowe PWN. King B.M., Minium E.W. (2009) Statystyka dla psychologów i pedagogów. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Nachmias Ch. F. i Nachmias D. (2001). Metody badawcze w naukach społecznych. Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwo s.c. Wieczorkowska G. Wierzbiński J. (2007). Statystyka. Analiza badań społecznych. Warszawa: Scholar. |
||||||||||||||||||
List of topics: |
(in Polish) Problematyka laboratoria semestr 4 1. Jak wykonać jednoczynnikową analizę wariancji w schemacie międzygrupowym oraz wewnątrzgrupowym [założenia, obliczanie wyników post hoc i analiza kontrastów, interpretacja, wizualizacja różnic]. 2. Jak wykonać dwuczynnikową i trójczynnikową analizę wariancji w schemacie międzygrupowym oraz wewnątrzgrupowym [założenia, obliczanie wyników - post hoc i analiza kontrastów, interpretacja, wizualizacja różnic]. 3. Jak wykonać nieparametryczne odpowiedniki analizy wariancji w schemacie międzygrupowym oraz wewnątrzgrupowym (test Kruskala – Wallisa, test: Friedmana ). 4. Jak wykonać korelacje i analizę regresji (regresja liniowa i nieliniowa). 5. Kolokwium sprawdzające wiedzę i umiejętności; |
||||||||||||||||||
Teaching methods: |
(in Polish) • wykłady • prezentacje multimedialne • dyskusja na temat zagadnień analizowanych w ramach realizacji treści programowych • zajęcia praktyczne – kształcenie umiejętności analizy i interpretacji statystycznej wyników badań psychologicznych • projekty i prace terenowe - grupowe przygotowanie projektu badawczego/ przeprowadzenie badania/ napisanie pracy empirycznej (raportu) /zaprezentowanie wyników pracy • konsultacje indywidualne • praca własna z literaturą |
||||||||||||||||||
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) test praktyczny – wykonanie zadań przy pomocy programu statystycznego - czyli test sprawdzający praktyczne wykorzystanie wiedzy/ kompetencji oraz umiejętności) + zadania domowe (komplet zadań domowych upoważnia do podwyższenia oceny o 0,5) ocena końcowa z poszczególnych form zajęć zostanie ustalona na podstawione uzyskanej liczby punktów wg. zasady: • ocena dostateczna: jeśli student uzyska powyżej 60% punktów • ocena dobra: jeśli student uzyska powyżej 75% punktów ocena bardzo dobra: jeśli student uzyska powyżej 90% punktów |
||||||||||||||||||
Notes: |
(in Polish) II psychologia dzienna |
Copyright by University of Opole.