Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia procesów poznawczych [2.5-PSPROC-Z] Semestr letni 2018/2019
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Psychologia procesów poznawczych [2.5-PSPROC-Z]
Zajęcia: Semestr letni 2018/2019 [2018/19-L] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 9:00 - 10:30
sala 310
Budynek dydaktyczny PL STASZICA 1 LICEUM jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 24
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Wiktoria Kubiec
Literatura:

A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć:

Maruszewski T. (2011). Psychologia poznania. Umysł i świat. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Nęcka, Orzechowski i Szymura (2006). Psychologia poznawcza. Warszawa: PWN

Sternberg R.J. (2001). Psychologia poznawcza. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne Spółka Akcyjna.

Strelau J., Doliński D. (red.). (2008). Psychologia. Podręcznik akademicki. Tom 1. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo

Psychologiczne

B. Literatura uzupełniająca:

Berko Gleason J., Ratner N.B. (2005) Psycholingwistyka. Gdańsk: GWP.

Chlewiński Z. (red.). (1999). Modele umysłu. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Chlewiński Z. (red.). (2007). Psychologia poznawcza w trzech ostatnich dekadach XX wieku. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo

Psychologiczne.

Eysenck H., Eysenck M. (1996). Podpatrywanie umysłu. Dlaczego ludzie zachowują się tak, jak się zachowują? Gdańsk:

Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Pinker S. (2002) Jak działa umysł. Warszawa: KiW.

Klawiter A. (red.). (2008). Formy aktywności umysłu. Ujęcie kognitywistyczne. Emocje, percepcja, świadomość. Tom 1.

Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Klawiter A. (red.). (2009). Formy aktywności

Zakres tematów:

1. Wprowadzenie do psychologii procesów poznawczych

2. Historia badań nad poznaniem

3. Spostrzeganie

4. Uwaga

5. Pamięć i procesy pamięciowe

6. Pamięć autobiograficzna

7. Wyobraźnia

8. Pojęcia

9. Myślenie, rozumowanie i rozwiązywanie problemów

10. Podejmowanie decyzji

11. Funkcje wykonawcze

12. Język, mowa i komunikacja

Metody dydaktyczne:

• praca z tekstem naukowym

• wykład w formie prezentacji multimedialnej z elementami dyskusji

Metody i kryteria oceniania:

kolokwium

Uwagi:

I psychologia zaoczna

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-www2-4 (2025-05-14)