Psychologia procesów poznawczych [2.5-PSPROC-Z]
Semestr letni 2018/2019
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Psychologia procesów poznawczych [2.5-PSPROC-Z] | ||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2018/2019 [2018/19-L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 9:00 - 10:30
sala 310 Budynek dydaktyczny PL STASZICA 1 LICEUM jaki jest adres? |
||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 24 | ||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Wiktoria Kubiec | ||||||||||||||||||||
Literatura: |
A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć: Maruszewski T. (2011). Psychologia poznania. Umysł i świat. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Nęcka, Orzechowski i Szymura (2006). Psychologia poznawcza. Warszawa: PWN Sternberg R.J. (2001). Psychologia poznawcza. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne Spółka Akcyjna. Strelau J., Doliński D. (red.). (2008). Psychologia. Podręcznik akademicki. Tom 1. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne B. Literatura uzupełniająca: Berko Gleason J., Ratner N.B. (2005) Psycholingwistyka. Gdańsk: GWP. Chlewiński Z. (red.). (1999). Modele umysłu. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Chlewiński Z. (red.). (2007). Psychologia poznawcza w trzech ostatnich dekadach XX wieku. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Eysenck H., Eysenck M. (1996). Podpatrywanie umysłu. Dlaczego ludzie zachowują się tak, jak się zachowują? Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Pinker S. (2002) Jak działa umysł. Warszawa: KiW. Klawiter A. (red.). (2008). Formy aktywności umysłu. Ujęcie kognitywistyczne. Emocje, percepcja, świadomość. Tom 1. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Klawiter A. (red.). (2009). Formy aktywności |
||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie do psychologii procesów poznawczych 2. Historia badań nad poznaniem 3. Spostrzeganie 4. Uwaga 5. Pamięć i procesy pamięciowe 6. Pamięć autobiograficzna 7. Wyobraźnia 8. Pojęcia 9. Myślenie, rozumowanie i rozwiązywanie problemów 10. Podejmowanie decyzji 11. Funkcje wykonawcze 12. Język, mowa i komunikacja |
||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
• praca z tekstem naukowym • wykład w formie prezentacji multimedialnej z elementami dyskusji |
||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
kolokwium |
||||||||||||||||||||
Uwagi: |
I psychologia zaoczna |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.