Psychologia społeczna [2.1-PsS-CF]
Semestr letni 2018/2019
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Psychologia społeczna [2.1-PsS-CF] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2018/2019 [2018/19-L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 13 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Katarzyna Błońska |
Literatura: |
A1. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć: Aronson E. (red., 2002). Człowiek istota społeczna. Wybór tekstów. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Aronson.E., Wilson, T., D., Akert, R.,M. (1997). Psychologia Społeczna. Serce i umysł. Poznań : Zysk i S-ka Wydawnictwo. Cialdini R. (1994 i kolejne wydania). Wywieranie wpływu na ludzi. Gdańsk: GWP. Doliński D. (2000). Psychologia wpływu społecznego. Wrocław: Ossolineum. Wojciszke B. (2011 i kolejne wydania). Psychologia społeczna. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. B. Literatura samodzielnie studiowana przez studenta Szutrowa (red.), „Złudzenia, które pozwalają żyć”, PWN, Warszawa, 2001. Szmajke A. (1999). Autoprezentacja. Maski, pozy, miny. Olsztyn: Ursa Consulting. C. Literatura uzupełniająca Wojciszke B. (2004). Człowiek wśród ludzi. Zarys psychologii społecznej. Seria: Wykłady z Psychologii, tom 8. Warszawa Forsterling, F. (2001). Atrybucje. Podstawowe teorie, badania i zastosowanie. Gdańsk 2005. Kofta, M. i Szustrowa, T. (red.) Złudzenia, które pozwalają żyć. Szkice ze społecznej psychologii osobowości. Warszawa. Krahe, B. (2005). Agresja. Gdańsk 2004. Leary, M. (2005). Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji. Gdańsk: GWP Nelson, T. D. (2003). Psychologia uprzedzeń. Gdańsk: GWP. |
Zakres tematów: |
Treści programowe ćwiczeń: 1. Konformizm i czynniki nasilające uległość wobec grupy w świetle badań eksperymentalnych 2. Procesy grupowe 3. Postawy i ich zmiana 4. Stereotypy i uprzedzenia społeczne 5. Spostrzeganie siebie. Natura Ja. Kierowanie wrażaniem 6. Spostrzeganie społeczne - zachowania niewerbalne, modele atrybucji, ocenianie ludzi. |
Metody dydaktyczne: |
Metody pracy: - wykłady - ćwiczenia interaktywne z wykorzystanie platfor-my elearningowej Moodle - analiza materiału filmowego - analiza tekstu źródłowego - gra symulacyjna - prezentacja - metody aktywizujące (wykorzystywane w trakcie ćwiczeń) - studium przypadku |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie z oceną Formy zaliczenia: 1. Wykład: Kolokwia pisemne (test wielokrotnego wyboru) 2. Ćwiczenia: - ocena z aktywności na zajęciach - prezentacja wybranego zagadnienia - eksperymentu - przygotowanie pisemnej pracy dotyczącej problematyki spostrzegania siebie lub postaw. - przygotowanie plakatu (lub inna kreatywna forma prezentacji) z wybranego zagadnienia Możliwe są dwie nieobecności na zajęciach. Kolejne wymagają wykonania dodatkowego ćwiczenia zaliczeniowego. W ramach zajęć ćwiczeniowych można zdobyć 60 punktów, z czego do zaliczenia koniecznych jest minimum 31. Punktacja do oceny z ćwiczeń: 31-36 -dst 37-42 - dst plus 43-48 - db 49-54 - db plus 55-60 - bdb Kolokwium zaliczeniowe z części wykładowej oceniane jest w następujący sposób: Ocena z kolokwium zaliczeniowego z części wykładowej zostanie ustalona na podstawione uzyskanej liczby punktów wg. zasady: • ocena dostateczna: jeśli student uzyska powyżej 60% punktów • ocena dobra: jeśli student uzyska powyżej 75% punktów • ocena bardzo dobra: jeśli student uzyska powyżej 90% punktów |
Uwagi: |
II Coaching filozoficzny |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.