University of Opole - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Psychologia społeczna [2.1-PsS-CF] Summer semester 2018/2019
Class, group no.1

Navigate to timetable selected group was highlighted
This page describes a class group. If you're looking for information on course see course homepage
Course: (in Polish) Psychologia społeczna [2.1-PsS-CF]
Class: Summer semester 2018/2019 [2018/19-L] (past)
Class [CW], group no.1 [other groups]
Time and location: This is only approximate timeframe information. If you want to be sure, contact the lecturer. Irregularities in schedules are more frequent in case of classes taking place less often (more than a week between each other).
every Tuesday, 12:30 - 14:00
room 106
(in Polish) Collegium Civitas - KATOWICKA 89 what is the address?
Nearest dates: Click on the date to see week schedule with class group meeting. All classes for this group have already took place - show all dates.
Date and locationLecturers
Number of students: 13
Places available: (unknown)
Examination: Grading
Lecturer: Katarzyna Błońska
Bibliography: (in Polish)

A1. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć:

Aronson E. (red., 2002). Człowiek istota społeczna. Wybór tekstów. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Aronson.E., Wilson, T., D., Akert, R.,M. (1997). Psychologia Społeczna. Serce i umysł. Poznań : Zysk i S-ka Wydawnictwo.

Cialdini R. (1994 i kolejne wydania). Wywieranie wpływu na ludzi. Gdańsk: GWP.

Doliński D. (2000). Psychologia wpływu społecznego. Wrocław: Ossolineum.

Wojciszke B. (2011 i kolejne wydania). Psychologia społeczna. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.

B. Literatura samodzielnie studiowana przez studenta

Szutrowa (red.), „Złudzenia, które pozwalają żyć”, PWN, Warszawa, 2001.

Szmajke A. (1999). Autoprezentacja. Maski, pozy, miny. Olsztyn: Ursa Consulting.

C. Literatura uzupełniająca

Wojciszke B. (2004). Człowiek wśród ludzi. Zarys psychologii społecznej. Seria: Wykłady z Psychologii, tom 8. Warszawa

Forsterling, F. (2001). Atrybucje. Podstawowe teorie, badania i zastosowanie. Gdańsk 2005.

Kofta, M. i Szustrowa, T. (red.) Złudzenia, które pozwalają żyć. Szkice ze społecznej psychologii osobowości. Warszawa.

Krahe, B. (2005). Agresja. Gdańsk 2004.

Leary, M. (2005). Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji. Gdańsk: GWP

Nelson, T. D. (2003). Psychologia uprzedzeń. Gdańsk: GWP.

List of topics: (in Polish)

Treści programowe ćwiczeń:

1. Konformizm i czynniki nasilające uległość wobec grupy w świetle badań eksperymentalnych

2. Procesy grupowe

3. Postawy i ich zmiana

4. Stereotypy i uprzedzenia społeczne

5. Spostrzeganie siebie. Natura Ja. Kierowanie wrażaniem

6. Spostrzeganie społeczne - zachowania niewerbalne, modele atrybucji, ocenianie ludzi.

Teaching methods: (in Polish)

Metody pracy:

- wykłady

- ćwiczenia interaktywne z wykorzystanie platfor-my elearningowej Moodle

- analiza materiału filmowego

- analiza tekstu źródłowego

- gra symulacyjna

- prezentacja

- metody aktywizujące (wykorzystywane w trakcie ćwiczeń)

- studium przypadku

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Zaliczenie z oceną

Formy zaliczenia:

1. Wykład:

Kolokwia pisemne (test wielokrotnego wyboru)

2. Ćwiczenia:

- ocena z aktywności na zajęciach

- prezentacja wybranego zagadnienia - eksperymentu

- przygotowanie pisemnej pracy dotyczącej problematyki spostrzegania siebie lub postaw.

- przygotowanie plakatu (lub inna kreatywna forma prezentacji) z wybranego zagadnienia

Możliwe są dwie nieobecności na zajęciach. Kolejne wymagają wykonania dodatkowego ćwiczenia zaliczeniowego.

W ramach zajęć ćwiczeniowych można zdobyć 60 punktów, z czego do zaliczenia koniecznych jest minimum 31.

Punktacja do oceny z ćwiczeń:

31-36 -dst

37-42 - dst plus

43-48 - db

49-54 - db plus

55-60 - bdb

Kolokwium zaliczeniowe z części wykładowej oceniane jest w następujący sposób:

Ocena z kolokwium zaliczeniowego z części wykładowej zostanie ustalona na podstawione uzyskanej liczby punktów wg. zasady:

• ocena dostateczna: jeśli student uzyska powyżej 60% punktów

• ocena dobra: jeśli student uzyska powyżej 75% punktów

• ocena bardzo dobra: jeśli student uzyska powyżej 90% punktów

Notes: (in Polish)

II Coaching filozoficzny

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Opole.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)