Uniwersytet Opolski - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Warsztaty czytania i pisania artykułów psychologicznych 2.5-WARART
Semestr zimowy 2019/2020
Konwersatorium, grupa nr 4

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Warsztaty czytania i pisania artykułów psychologicznych 2.5-WARART
Zajęcia Semestr zimowy 2019/2020 (2019/20-Z) (zakończony)
Konwersatorium (KON), grupa nr 4 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
co drugi poniedziałek (parzyste), 9:45 - 11:15
sala 202
Budynek dydaktyczny PL STASZICA 1 LICEUM jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 21
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Anna Bronowicka
Literatura:

Bronowicka A.(2009). Protestancka etyka pracy: porównanie przekonań studentów amerykańskich i polskich. (w: ) D. Walczak-Duraj (red.)”Wartości i postawy młodzieży polskiej”, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, str.83-94.

Brzeziński J. (2008). Metodologia. W: J. Strelau, D. Doliński (red). Psychologia. Podręcznik akademicki. T.1, rozdz. 4.

Brzeziński J. (2000). Poznanie naukowe – poznanie psychologiczne (rozdz. 9). Podstawowe modele badawcze: eksperymentalny i korelacyjny (rozdz. 10). Operacjonalizacja terminów teoretycznych (rozdz. 11). Problemy etyczne badań naukowych (rozdz. 13) W: J. Strelau (red). Psychologia. Podręcznik akademicki. T.1.

Parzuchowski M., Białobrzeska O., Osowiecka M., Frankowska N., Szymków A. (2017). Szczerość na wyciągnięcie ręki: niewerbalny przejaw szczerości intencji proszącego wzbudza uległość. Psychologia społeczna, 12, 1 (40), 74-88.

Piber-Dąbrowska, K., Cypryańska, M., Wawrzyniak, M. (2011) Standardy edytorskie dla naukowego tekstu empirycznego z zakresu psychologii. Vademecum. Warszawa: Academica

Zakres tematów:

1. Przegląd literatury – czytamy artykuł naukowy z psychologii (empiryczny i przeglądowy)

2. Formułowanie problemów, pytań badawczych i hipotez w oparciu o przegląd literatury.

3. Charakterystyka poznania naukowego

4. Język psychologii jako nauki empirycznej

5. Etapy procesu badania naukowego w psychologii.

6. Podstawowe metody badawcze: obserwacyjna, eksperymentalna i korelacyjna

7. Podstawy badań eksperymentalnych w psychologii.

8. Podstawy badań sondażowych w psychologii.

9. Podstawy etyki prowadzenia badań.

Metody dydaktyczne:

miniwykład, praca w zespołach, dyskusje wokół zadanych artykułów i wygłaszanych prezentacji, film

Metody i kryteria oceniania:

B. Formy zaliczenia:

Obecność na zajęciach

• wykonanie zespołowej pracy zaliczeniowej w formie slajdów w Power Point:

o przygotowanie zespołowo prezentacji artykułu naukowego oraz pomysłu na projekt badawczy

o indywidualna prezentacja multimedialna części projektów na zajęciach (ustna)

C. Podstawowe kryteria:

Ocena końcowa z zajęć zostanie ustalona na podstawie oceny wykonanych i zaprezentowanych artykułów psychologicznych oraz własnych projektów badawczych

Kryteria:

Umiejętność zreferowania części teoretycznej oraz empirycznej artykułu naukowego z psychologii

Jakość przeglądu literatury oraz cytowanie zgodne z APA

Umiejętność poprawnego sformułowania problemu badawczego oraz hipotez

Umiejętność opisania metody i narzędzi pozwalających testować hipotezy

Jakość i liczba przygotowanych slajdów (minimum 4 na osobę w każdej z 2 prezentacji)

Uwagi:

I psychologia dzienna

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.