Warsztaty czytania i pisania artykułów psychologicznych [2.5-WARART]
Semestr zimowy 2019/2020
Konwersatorium,
grupa nr 4
Przedmiot: | Warsztaty czytania i pisania artykułów psychologicznych [2.5-WARART] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2019/2020 [2019/20-Z]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi poniedziałek (parzyste), 9:45 - 11:15
sala 202 Budynek dydaktyczny PL STASZICA 1 LICEUM jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 21 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Anna Bronowicka | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Bronowicka A.(2009). Protestancka etyka pracy: porównanie przekonań studentów amerykańskich i polskich. (w: ) D. Walczak-Duraj (red.)”Wartości i postawy młodzieży polskiej”, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, str.83-94. Brzeziński J. (2008). Metodologia. W: J. Strelau, D. Doliński (red). Psychologia. Podręcznik akademicki. T.1, rozdz. 4. Brzeziński J. (2000). Poznanie naukowe – poznanie psychologiczne (rozdz. 9). Podstawowe modele badawcze: eksperymentalny i korelacyjny (rozdz. 10). Operacjonalizacja terminów teoretycznych (rozdz. 11). Problemy etyczne badań naukowych (rozdz. 13) W: J. Strelau (red). Psychologia. Podręcznik akademicki. T.1. Parzuchowski M., Białobrzeska O., Osowiecka M., Frankowska N., Szymków A. (2017). Szczerość na wyciągnięcie ręki: niewerbalny przejaw szczerości intencji proszącego wzbudza uległość. Psychologia społeczna, 12, 1 (40), 74-88. Piber-Dąbrowska, K., Cypryańska, M., Wawrzyniak, M. (2011) Standardy edytorskie dla naukowego tekstu empirycznego z zakresu psychologii. Vademecum. Warszawa: Academica |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Przegląd literatury – czytamy artykuł naukowy z psychologii (empiryczny i przeglądowy) 2. Formułowanie problemów, pytań badawczych i hipotez w oparciu o przegląd literatury. 3. Charakterystyka poznania naukowego 4. Język psychologii jako nauki empirycznej 5. Etapy procesu badania naukowego w psychologii. 6. Podstawowe metody badawcze: obserwacyjna, eksperymentalna i korelacyjna 7. Podstawy badań eksperymentalnych w psychologii. 8. Podstawy badań sondażowych w psychologii. 9. Podstawy etyki prowadzenia badań. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
miniwykład, praca w zespołach, dyskusje wokół zadanych artykułów i wygłaszanych prezentacji, film |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
B. Formy zaliczenia: Obecność na zajęciach • wykonanie zespołowej pracy zaliczeniowej w formie slajdów w Power Point: o przygotowanie zespołowo prezentacji artykułu naukowego oraz pomysłu na projekt badawczy o indywidualna prezentacja multimedialna części projektów na zajęciach (ustna) C. Podstawowe kryteria: Ocena końcowa z zajęć zostanie ustalona na podstawie oceny wykonanych i zaprezentowanych artykułów psychologicznych oraz własnych projektów badawczych Kryteria: Umiejętność zreferowania części teoretycznej oraz empirycznej artykułu naukowego z psychologii Jakość przeglądu literatury oraz cytowanie zgodne z APA Umiejętność poprawnego sformułowania problemu badawczego oraz hipotez Umiejętność opisania metody i narzędzi pozwalających testować hipotezy Jakość i liczba przygotowanych slajdów (minimum 4 na osobę w każdej z 2 prezentacji) |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
I psychologia dzienna |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.