Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Warsztaty czytania i pisania artykułów psychologicznych [2.5-WARART] Semestr zimowy 2019/2020
Konwersatorium, grupa nr 4

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Warsztaty czytania i pisania artykułów psychologicznych [2.5-WARART]
Zajęcia: Semestr zimowy 2019/2020 [2019/20-Z] (zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 4 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi poniedziałek (parzyste), 9:45 - 11:15
sala 202
Budynek dydaktyczny PL STASZICA 1 LICEUM jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 21
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Anna Bronowicka
Literatura:

Bronowicka A.(2009). Protestancka etyka pracy: porównanie przekonań studentów amerykańskich i polskich. (w: ) D. Walczak-Duraj (red.)”Wartości i postawy młodzieży polskiej”, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, str.83-94.

Brzeziński J. (2008). Metodologia. W: J. Strelau, D. Doliński (red). Psychologia. Podręcznik akademicki. T.1, rozdz. 4.

Brzeziński J. (2000). Poznanie naukowe – poznanie psychologiczne (rozdz. 9). Podstawowe modele badawcze: eksperymentalny i korelacyjny (rozdz. 10). Operacjonalizacja terminów teoretycznych (rozdz. 11). Problemy etyczne badań naukowych (rozdz. 13) W: J. Strelau (red). Psychologia. Podręcznik akademicki. T.1.

Parzuchowski M., Białobrzeska O., Osowiecka M., Frankowska N., Szymków A. (2017). Szczerość na wyciągnięcie ręki: niewerbalny przejaw szczerości intencji proszącego wzbudza uległość. Psychologia społeczna, 12, 1 (40), 74-88.

Piber-Dąbrowska, K., Cypryańska, M., Wawrzyniak, M. (2011) Standardy edytorskie dla naukowego tekstu empirycznego z zakresu psychologii. Vademecum. Warszawa: Academica

Zakres tematów:

1. Przegląd literatury – czytamy artykuł naukowy z psychologii (empiryczny i przeglądowy)

2. Formułowanie problemów, pytań badawczych i hipotez w oparciu o przegląd literatury.

3. Charakterystyka poznania naukowego

4. Język psychologii jako nauki empirycznej

5. Etapy procesu badania naukowego w psychologii.

6. Podstawowe metody badawcze: obserwacyjna, eksperymentalna i korelacyjna

7. Podstawy badań eksperymentalnych w psychologii.

8. Podstawy badań sondażowych w psychologii.

9. Podstawy etyki prowadzenia badań.

Metody dydaktyczne:

miniwykład, praca w zespołach, dyskusje wokół zadanych artykułów i wygłaszanych prezentacji, film

Metody i kryteria oceniania:

B. Formy zaliczenia:

Obecność na zajęciach

• wykonanie zespołowej pracy zaliczeniowej w formie slajdów w Power Point:

o przygotowanie zespołowo prezentacji artykułu naukowego oraz pomysłu na projekt badawczy

o indywidualna prezentacja multimedialna części projektów na zajęciach (ustna)

C. Podstawowe kryteria:

Ocena końcowa z zajęć zostanie ustalona na podstawie oceny wykonanych i zaprezentowanych artykułów psychologicznych oraz własnych projektów badawczych

Kryteria:

Umiejętność zreferowania części teoretycznej oraz empirycznej artykułu naukowego z psychologii

Jakość przeglądu literatury oraz cytowanie zgodne z APA

Umiejętność poprawnego sformułowania problemu badawczego oraz hipotez

Umiejętność opisania metody i narzędzi pozwalających testować hipotezy

Jakość i liczba przygotowanych slajdów (minimum 4 na osobę w każdej z 2 prezentacji)

Uwagi:

I psychologia dzienna

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-www2-1 (2024-04-02)