Warsztaty integracji grupowej [2.5-WARINT]
Semestr zimowy 2019/2020
Konwersatorium,
grupa nr 3
Przedmiot: | Warsztaty integracji grupowej [2.5-WARINT] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2019/2020 [2019/20-Z]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi poniedziałek (nieparzyste), 11:30 - 13:00
sala 112 Budynek dydaktyczny PL STASZICA 1 LICEUM jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 21 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Katarzyna Błońska | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura Gellert, M., Nowak, K. (2008). Zespół. Gdańsk: GWP Belbin, M. (2008). Twoja rola w zespole. Gdańsk: GWP Jarmuż, S., Witkowski, T. (2004). Podręcznik trenera. Wrocław: Moderator Katzenbach J.R., Smith D.K. (2001), Siła zespołów, Oficyna Ekonomiczna, Dom Wydawniczy ABC, Kraków. John Stewart (2012) Mosty zamiast murów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa Wojciszke B., Człowiek wśród ludzi, Wyd. Naukowe Scholar, Warszawa 2003 Aronson E., Człowiek istota społeczna, PWN, Warszawa 1995. Cialdini, R. Wywieranie wpływu na ludzi, 2009 |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Przedmiot ma na celu rozwinąć u studentów kompetencje miękkie związane z pracą w zespole. Doskonalenie tych umiejętności pomaga w aktywności zawodowej i skutecznej kooperacji ze współpracownikami oraz podnosi efektywność zawodową. Treści programowe: 1. Zajęcia wprowadzające, poznanie się uczestników, kontrakt 2. Role członków zespołu i jego skład. Role grupowe według teorii M. Belbina 3. Wady i zalety pracy zespołowej. Syndrom myślenia grupowego. 4. Reguły i zasady pracy zespołowej. 5. Budowanie zespołu 6. Budowanie zaufania w zespole 7. Komunikacja w grupie 8. Udzielanie informacji zwrotnej. Radzenie sobie z krytyką. 9. Radzenie sobie z uprzedzeniami 10. Zarządzanie konfliktem w zespole 11. Przywództwo i wyłanianie lidera 12. Coaching zespołu |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia aktywizujące i integrujące Praca grupowa Gry zespołowe Prezentacja interaktywna Dyskusja |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Forma zaliczenia Możliwe są dwie nieobecności na zajęciach. Kolejne wymagają wykonania dodatkowego ćwiczenia zaliczeniowego. W ramach zajęć ćwiczeniowych można zdobyć 60 punktów, z czego do zaliczenia koniecznych jest minimum 31. Zaliczenie w oparciu o uczestnictwo w poszczególnych ćwiczeniach i wykonywanie zadań projektowych. Punktacja do oceny z ćwiczeń: 31-36 -dst 37-42 - dst plus 43-48 - db 49-54 - db plus 55-60 - bdb Alternatywne zaliczenie: ćwiczenia można również zaliczyć na ocenę bardzo dobrą wygrywając grę terenową. Gra nie zwalnia jednak z obecności na zajęciach. |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
I psychologia dzienna |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.