Psychologia procesów poznawczych [2.5-PSPROC1]
Semestr letni 2019/2020
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Psychologia procesów poznawczych [2.5-PSPROC1] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/2020 [2019/20-L]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 22 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Jakub Filipkowski |
Literatura: |
Kahneman, D. (2012). Pułapki myślenia. Poznań: Media Rodzina Nęcka, Orzechowski i Szymura (2013). Psychologia poznawcza. Warszawa: PWN Sternberg R.J. (2001). Psychologia poznawcza. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne Spółka Akcyjna. Strelau J., (red.). (2000). Psychologia. Podręcznik akademicki. Tom 2. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne A.2. studiowana samodzielnie przez studenta Nęcka, Orzechowski i Szymura (2006). Psychologia poznawcza. Warszawa: PWN Sternberg R.J. (2001). Psychologia poznawcza. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne Spółka Akcyjna. Strelau J., (red.). (2000). Psychologia. Podręcznik akademicki. Tom 2. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne |
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie do psychologii poznawczej. Zajęcia organizacyjne. 2. Uwaga i świadomość – rozwój uwagi, różnice indywidualne w uwadze 3. Percepcja – wrażenia zmysłowe, wrażliwość i czułość; analiza procesu spostrzegania, prawa spostrzegania. 4. Pamięć – strategie pamięciowe i mnemotechniki; pamięć odtwórcza czy twórcza? Zawodność pamięci. 5. Pamięć autobiograficzna 6. Wyobrażenia i wyobraźnia a inne procesy psychiczne. Wyobraźnia w twórczości. 7. Pojęcia i schematy – schematy poznawcze, przekonania i skrypty w doświadczeniu indywidualnym 8. Organizacja i nabywanie wiedzy 9. Myślenie i rozumowanie 10. Psychologiczne uwarunkowania rozwiązywania problemów 11. Psychologiczne uwarunkowania wydawania sądów i podejmowania decyzji 12. Język i mowa – rozwój mowy i przyswajanie języka, zaburzenia mowy 13. Zaliczenie |
Metody dydaktyczne: |
Prezentacje multimedialne Dyskusje Zadania problemowe |
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność na zajęciach (maksymalnie 2 nieusprawiedliwione nieobecności) Aktywność na zajęciach Test wiedzy Prezentacja multimedialna |
Uwagi: |
I psychologia dzienna |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.