Psychologia procesów poznawczych [2.5-PSPROC-Z]
Semestr letni 2020/2021
Konwersatorium,
grupa nr 2
Przedmiot: | Psychologia procesów poznawczych [2.5-PSPROC-Z] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2020/2021 [2020/21-L]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 32 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Jakub Filipkowski |
Strona domowa grupy: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a75e08720f1514e2890cc74e8db835f1d%40thread.tacv2/conversations?groupId=fc9cdc64-96d6-4397-987f-0e0fdf45cd46&tenantId=8bc347df-2832-4d9d-b10a-fbdbdc7fe2e5 |
Literatura: |
Kahneman, D. (2012). Pułapki myślenia. Poznań: Media Rodzina Nęcka, Orzechowski i Szymura (2013). Psychologia poznawcza. Warszawa: PWN Sternberg R.J. (2001). Psychologia poznawcza. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne Spółka Akcyjna. Strelau J., (red.). (2000). Psychologia. Podręcznik akademicki. Tom 2. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne A.2. studiowana samodzielnie przez studenta Nęcka, Orzechowski i Szymura (2006). Psychologia poznawcza. Warszawa: PWN Sternberg R.J. (2001). Psychologia poznawcza. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne Spółka Akcyjna. Strelau J., (red.). (2000). Psychologia. Podręcznik akademicki. Tom 2. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne |
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie do psychologii poznawczej. Zajęcia organizacyjne. 2. Uwaga i świadomość – rozwój uwagi, różnice indywidualne w uwadze 3. Percepcja – wrażenia zmysłowe, wrażliwość i czułość; analiza procesu spostrzegania, prawa spostrzegania. 4. Pamięć – strategie pamięciowe i mnemotechniki; pamięć odtwórcza czy twórcza? Zawodność pamięci. 5. Pamięć autobiograficzna 6. Wyobrażenia i wyobraźnia a inne procesy psychiczne. Wyobraźnia w twórczości. 7. Pojęcia i schematy – schematy poznawcze, przekonania i skrypty w doświadczeniu indywidualnym 8. Organizacja i nabywanie wiedzy 9. Myślenie i rozumowanie 10. Psychologiczne uwarunkowania rozwiązywania problemów 11. Psychologiczne uwarunkowania wydawania sądów i podejmowania decyzji 12. Język i mowa – rozwój mowy i przyswajanie języka, zaburzenia mowy 13. Zaliczenie |
Metody dydaktyczne: |
Za pośrednictwem platformy MS Teams: Prezentacje multimedialne Dyskusje Zadania problemowe |
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność na zajęciach (maksymalnie 2 nieusprawiedliwione nieobecności) Aktywność na zajęciach Test wiedzy |
Uwagi: |
I psychologia zaoczna |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.