Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia procesów poznawczych [2.5-PSPROC-Z] Semestr letni 2020/2021
Konwersatorium, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Psychologia procesów poznawczych [2.5-PSPROC-Z]
Zajęcia: Semestr letni 2020/2021 [2020/21-L] (zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 32
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Jakub Filipkowski
Strona domowa grupy: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a75e08720f1514e2890cc74e8db835f1d%40thread.tacv2/conversations?groupId=fc9cdc64-96d6-4397-987f-0e0fdf45cd46&tenantId=8bc347df-2832-4d9d-b10a-fbdbdc7fe2e5
Literatura:

Kahneman, D. (2012). Pułapki myślenia. Poznań: Media Rodzina

Nęcka, Orzechowski i Szymura (2013). Psychologia poznawcza. Warszawa: PWN

Sternberg R.J. (2001). Psychologia poznawcza. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne Spółka Akcyjna.

Strelau J., (red.). (2000). Psychologia. Podręcznik akademicki. Tom 2. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne

A.2. studiowana samodzielnie przez studenta

Nęcka, Orzechowski i Szymura (2006). Psychologia poznawcza. Warszawa: PWN

Sternberg R.J. (2001). Psychologia poznawcza. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne Spółka Akcyjna.

Strelau J., (red.). (2000). Psychologia. Podręcznik akademicki. Tom 2. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne

Zakres tematów:

1. Wprowadzenie do psychologii poznawczej. Zajęcia organizacyjne.

2. Uwaga i świadomość – rozwój uwagi, różnice indywidualne w uwadze

3. Percepcja – wrażenia zmysłowe, wrażliwość i czułość; analiza procesu spostrzegania, prawa spostrzegania.

4. Pamięć – strategie pamięciowe i mnemotechniki; pamięć odtwórcza czy twórcza? Zawodność pamięci.

5. Pamięć autobiograficzna

6. Wyobrażenia i wyobraźnia a inne procesy psychiczne. Wyobraźnia w twórczości.

7. Pojęcia i schematy – schematy poznawcze, przekonania i skrypty w doświadczeniu indywidualnym

8. Organizacja i nabywanie wiedzy

9. Myślenie i rozumowanie

10. Psychologiczne uwarunkowania rozwiązywania problemów

11. Psychologiczne uwarunkowania wydawania sądów i podejmowania decyzji

12. Język i mowa – rozwój mowy i przyswajanie języka, zaburzenia mowy

13. Zaliczenie

Metody dydaktyczne:

Za pośrednictwem platformy MS Teams:

Prezentacje multimedialne

Dyskusje

Zadania problemowe

Metody i kryteria oceniania:

Obecność na zajęciach (maksymalnie 2 nieusprawiedliwione nieobecności)

Aktywność na zajęciach

Test wiedzy

Uwagi:

I psychologia zaoczna

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-www5-4 (2025-05-14)