Narzędzia diagnozy w praktyce klinicznej [2.5-NDIAG]
Semestr letni 2020/2021
Laboratorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Narzędzia diagnozy w praktyce klinicznej [2.5-NDIAG] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2020/2021 [2020/21-L]
(zakończony)
Laboratorium [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 26 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Anna Machnik-Czerwik |
Strona domowa grupy: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a49665ce51a10484bbd7d7430ebee7372%40thread.tacv2/conversations?groupId=990cac6a-abf0-417a-b464-56c8e40607e1&tenantId=8bc347df-2832-4d9d-b10a-fbdbdc7fe2e5 |
Literatura: |
Stemplewska-Żakowicz K. (2013). Diagnoza psychologiczna. Diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna. Wydawnictwo: GWP. Heszen I., Sęk H. (2012). Psychologia zdrowia. Wydawnictwo Naukowe PWN. Juczyński Z. (2001). Narzędzia Pomiaru w Promocji i Psychologii Zdrowia. Wydawnictwo: Pracownia Testów Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. |
Zakres tematów: |
1. Psychologiczna diagnoza zdrowia i choroby oraz kontekstu zdrowia 2. Podstawowe zasady przeprowadzania diagnostyki – wywiad, obserwacja, testowanie 3. Diagnostyka osób chorych somatycznie – główne narzędzia pomiaru w psychologii zdrowia cz. I – predyspozycje indywidualne jednostki (Skala Typ A, CECS) 4. Diagnostyka osób chorych somatycznie – główne narzędzia pomiaru w psychologii zdrowia cz. II –przekonania i oczekiwania (MHLC, GSES) 5. Diagnostyka osób chorych somatycznie – główne narzędzia pomiaru w psychologii zdrowia cz. III – zmaganie się z chorobą (Mini-MAC, AIS) 6. Narzędzia badawcze w diagnostyce przesiewowej u pacjentów z dysfunkcją układu nerwowego (MMSE, ACE III, MoCA, FAB, KTSP) 7. Zaburzenia funkcji poznawczych (fluencja słowna, pamięć) 8. Narzędzia do badania stresu i strategii radzenia sobie ze stresem 9. Diagnoza całościowa – uzupełniające narzędzia diagnostyczne (TOZ) |
Uwagi: |
IV psychologia dzienna kliniczna KOD wejścia na MSTeams: gwdhhd9 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.