Psychologia procesów poznawczych [2.5-PSPROC-Z]
Semestr letni 2022/2023
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Psychologia procesów poznawczych [2.5-PSPROC-Z] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2022/2023 [2022/23-L]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 28 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Monika Stawiarska-Lietzau |
Strona domowa grupy: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a_OtLFmWa7NtVvtCx68-OjcF1W5UVmpsXTVC4D-Lv7mg1%40thread.tacv2/conversations?groupId=ea00ca7f-d39e-4ce4-a691-c01b8d5f7146&tenantId=8bc347df-2832-4d9d-b10a-fbdbdc7fe2e5 |
Literatura: |
A.1. wykorzystywana podczas zajęć Nęcka, Orzechowski i Szymura (2013). Psychologia poznawcza. Warszawa: PWN Sternberg R.J. (2001). Psychologia poznawcza. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne Spółka Akcyjna. Strelau J., (red.). (2000). Psychologia. Podręcznik akademicki. Tom 2. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne A.2. studiowana samodzielnie przez studenta Nęcka, Orzechowski i Szymura (2006). Psychologia poznawcza. Warszawa: PWN Sternberg R.J. (2001). Psychologia poznawcza. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne Spółka Akcyjna. Strelau J., (red.). (2000). Psychologia. Podręcznik akademicki. Tom 2. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne |
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie do psychologii poznawczej. Zajęcia organizacyjne. 2. Uwaga i kontrola poznawcza –różnice indywidualne 3. Percepcja – analiza procesu spostrzegania, prawa spostrzegania. 4. Wyobrażenia i wyobraźnia, wizualizacja w praktyce psychologicznej 5.. Pamięć – strategie pamięciowe i mnemotechniki; pamięć odtwórcza czy twórcza? Zawodność pamięci. 6. Pamięć autobiograficzna 7. Reprezentacje umysłowe – schematy, skrypty, wiedza 8. Myślenie krytyczne 9. Psychologiczne uwarunkowania rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji 10. Język i mowa – rozwój mowy i przyswajanie języka |
Metody dydaktyczne: |
Mini-wykład, dyskusja, zadania problemowe |
Metody i kryteria oceniania: |
Test wiedzy, zadania problemowe Podstawowe kryteria dopuszczające do testu wiedzy z konwersatorium: Obecność na zajęciach, aktywność, ocena pozytywna z zadań problemowych realizowanych w trakcie ćwiczeń (min. 60% jako średnia wszystkich zadań) Ocena końcowa z poszczególnych form zajęć zostanie ustalona na podstawie uzyskanej liczby punktów wg. zasady: ocena dostateczna: jeśli student uzyska powyżej 60% punktów ocena dobra: jeśli student uzyska powyżej 75% punktów ocena bardzo dobra: jeśli student uzyska powyżej 90% punktów |
Uwagi: |
I psychologia zaoczna |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.