Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia procesów poznawczych [2.5-PSPROC-Z] Semestr letni 2022/2023
Konwersatorium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Psychologia procesów poznawczych [2.5-PSPROC-Z]
Zajęcia: Semestr letni 2022/2023 [2022/23-L] (zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 28
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Monika Stawiarska-Lietzau
Strona domowa grupy: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a_OtLFmWa7NtVvtCx68-OjcF1W5UVmpsXTVC4D-Lv7mg1%40thread.tacv2/conversations?groupId=ea00ca7f-d39e-4ce4-a691-c01b8d5f7146&tenantId=8bc347df-2832-4d9d-b10a-fbdbdc7fe2e5
Literatura:

A.1. wykorzystywana podczas zajęć

Nęcka, Orzechowski i Szymura (2013). Psychologia poznawcza. Warszawa: PWN

Sternberg R.J. (2001). Psychologia poznawcza. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne Spółka Akcyjna.

Strelau J., (red.). (2000). Psychologia. Podręcznik akademicki. Tom 2. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne

A.2. studiowana samodzielnie przez studenta

Nęcka, Orzechowski i Szymura (2006). Psychologia poznawcza. Warszawa: PWN

Sternberg R.J. (2001). Psychologia poznawcza. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne Spółka Akcyjna.

Strelau J., (red.). (2000). Psychologia. Podręcznik akademicki. Tom 2. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne

Zakres tematów:

1. Wprowadzenie do psychologii poznawczej. Zajęcia organizacyjne.

2. Uwaga i kontrola poznawcza –różnice indywidualne

3. Percepcja – analiza procesu spostrzegania, prawa spostrzegania.

4. Wyobrażenia i wyobraźnia, wizualizacja w praktyce psychologicznej

5.. Pamięć – strategie pamięciowe i mnemotechniki; pamięć odtwórcza czy twórcza? Zawodność pamięci.

6. Pamięć autobiograficzna

7. Reprezentacje umysłowe – schematy, skrypty, wiedza

8. Myślenie krytyczne

9. Psychologiczne uwarunkowania rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji

10. Język i mowa – rozwój mowy i przyswajanie języka

Metody dydaktyczne:

Mini-wykład, dyskusja, zadania problemowe

Metody i kryteria oceniania:

Test wiedzy, zadania problemowe

Podstawowe kryteria dopuszczające do testu wiedzy z konwersatorium:

Obecność na zajęciach, aktywność, ocena pozytywna z zadań problemowych realizowanych w trakcie ćwiczeń (min. 60% jako średnia wszystkich zadań)

Ocena końcowa z poszczególnych form zajęć zostanie ustalona na podstawie uzyskanej liczby punktów wg. zasady:

ocena dostateczna: jeśli student uzyska powyżej 60% punktów

ocena dobra: jeśli student uzyska powyżej 75% punktów

ocena bardzo dobra: jeśli student uzyska powyżej 90% punktów

Uwagi:

I psychologia zaoczna

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-www3-2 (2025-04-29)