Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

English for Specific Purposes 1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.S3.EP.PP.20
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0231) Nauka języków Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: English for Specific Purposes 1
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia stacjonarne
Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Poziom studiów:

studia pierwszego stopnia

Kierunek studiów:

English Philology - Practical Profile

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

semestr 1

Profil kształcenia:

studia stacjonarne

profil praktyczny

Rodzaj przedmiotu:

języki obce
obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Nakład pracy studenta:

ECTS points in relation to student’s duties

total number of ECTS: 3

2 ECTS – 60 hours in class

0,5 ECTS – 15 hours preparation,

0,5 ECTS - 15 hours direct contact with the instructor

Skrócony opis:

Course description:

The course in English for Specific Purposes 1 focuses on introducing the student to a variety of specialist English texts, e.g. economic, technical, financial, medical, legal, etc. During the course, students analyse and study challenging forms of written English, syntax structures and phrasal verbs.

Half of the course is dedicated to introducing the students to Enterprise Resource Planning (ERP)

Pełny opis:

Course objectives

- to familiarize students with various types of English texts, improve their comprehension skills and enrich the newly acquired vocabulary.

- to familiarise students with Enterprise Resource Planning

-----------------

Course content:

Half of the course - dedicated to English for specific purposes - depends on the teacher's choice of texts introducing

Half of the course - dedicated to ERP - follows the topics listed below:

- Functioning of enterprises using ERP systems; the essence of ERP systems, business benefits resulting from the implementation of ERP systems, company resources managed by the ERP system

- Areas of activity and business processes supported by ERP systems, organization types, organization goals, functions in organizations, business processes in organizations, their definitions and modeling

- A tool supporting the work of an enterprise: office suites, cooperation platforms, ERP systems, and other systems for managing the areas of the organization's activity, such as DMS, CRM and others.

- MS Dynamics 365 system interface, system navigation, workspaces and modules, system settings and user options

- Organizational chart of the company and the use of the global address book, overview of the roles of units, configuration of the new address book

- Compatibility of office software with ERP class systems, integration with MS Office package, creating templates

--------------

Methods of instruction/ forms of classroom activity:

- material analysis, discussion, pair-work activities, ICT tools/ MSTeams, MSDynamics 365.

Literatura:

Reading list

Berezowski, L. (2009) Jak czytać i rozumieć angielskie umowy?, Wydawnictwo CH Beck.

Cyganik, M. (2011) Legal English, Wydawnictwo CH Beck.

Kienzler, I. (2009) Pisma i umowy w firmie, Wydawnictwo CH Beck.

Gospodarek, T. (2016). Systemy ERP. Modelowanie, projektowanie, wdrażanie. (epub). Gliwice: Helion.

Pomykalski, A. (2017). ’’Innowacyjność a sieciowe zarządzanie przedsiębiorstwem.’’ W: Przedsiębiorczość i zarządzanie, T.18 str. 211-222.

B. supplementary reading

Basturkmen, H. (2005).Ideas and options in English for specific purposes. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.

Biber, D. (2006).University language: A corpus-based study of spoken and written registers. Amsterdam: John Benjamins Press.

Efekty uczenia się:

Learning outcomes acc to PQK 2019

Knowledge

Students know and understand

1. position and importance of the English language used for specific purposes in various fields (e.g. business, culture, economy, information technology, law, media, politics, science and sociology) (k_W01/P6S_WG)

2. vocabulary, grammar, structures and stylistics in English at C1 level; technical, specialist and official (formal) English used for specific purposes (k_W02/P6S_WG)

3. principles of operation of the MS Dynamics system as an ERP class system for performing specialized tasks in the field of enterprise resource management (k_W09/P6S_WK)

Skills

Students can

4. use different phrases, structures and stylistic rules for specific purposes to complete formal tasks both in writing and orally (k_U01/P6S_UW)

5. be innovative in solving problems through proper selection, evaluation and analysis of the obtained information in English for specific purposes (k_U02/P6S_UW)

6. evaluate economic phenomena using the functionalities available in the ERP class system (k_U10/ P6S_UW)

7. adapt the work environment in the MS Dynamics 365 system to their own needs resulting from the type of tasks performed (k_U11/P6S_UW)

Social competences

Students are ready to

8. undertake individual and team activities (k_K07/P6S_KR)

9. critically appraise and solve problems arising from the implementation of tasks; act in stressful situations, like giving presentations (k_K02 P6S_KK)

10. respect the rights of various entities when making decisions regarding the management of enterprise resources and the order of task implementation (k_K03/P6S_KR)

Metody i kryteria oceniania:

Forms of evaluation of learning outcomes:

1. Active participation/presentations in class - 25% of the final grade (outcome: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10)

2. Formative assessment (in class activities)- 25% of the final grade (outcome: 2,3,4,5,6,7,8,9,10)

3. Summative assessment (test) - 50% of the final grade (outcomes 2,3,6,9)

Scoring used in tests:

grade 2,0 (fail): 0–49%

grade 3,0 (average): 50–60%

grade 3,5 (plus average): 61–70%

grade 4,0 (good): 71–80%

grade 4,5 (plus good): 81–90%

grade 5,0 (very good): 91–100%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf, Anna Bruska, Zbigniew Pyż
Prowadzący grup: Anna Bruska, Zbigniew Pyż
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-www3-7 (2025-03-24)