Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Proseminarium magisterskie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2.5-PROSEM
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Proseminarium magisterskie
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy: Przedmioty semestru 7 - psychologia dzienna MK
Psychologia, jednolite magisterskie, 5-letnie, stacjonarne
Strona przedmiotu: http://www.psychologia.uni.opole.pl/
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

proseminaria

Skrócony opis:

Udział w proseminarium ma przygotować studentów do pisania pracy magisterskiej pod względem merytorycznym i technicznym, edytorskim. Wyłoniony, idywidualny temat pracy będzie opracowany w formie rozdziału teoretycznego.

Pełny opis:

Treści programowe:

Treści realizowanych podczas zajęć, przy czym uwzględnia się podział na poszczególne formy zajęć, na przykład:

A. Problematyka seminarium:

1. Wybór tematyki pracy w obszarze zainteresowań badawczych i kompetencji promotora

2. Analiza i synteza literatury– teoretyczne podstawy modelu badawczego

3. Formułowanie problemu badawczego i budowa modelu relacji między zmiennymi

4. Standardy redakcji tekstów naukowych wg APA

Literatura:

W zależności od wybranego tematu pracy do samodzielnego studiowana przez studenta

- Brzeziński J., (2010) Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: PWN

- Nęcka E., Stocki R., Jak pisać prace z psychologii. E-book

- Harasimczuk J., Cieciuch J, (2012) Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim

na podstawie reguł APA Wydawnictwo Liberi Libri

Efekty uczenia się:

Wiedza

w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien:

Znać terminologię używaną w psychologii oraz jej zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym;

Mieć pogłębioną i rozszerzoną wiedzę o charakterze, źródłach i miejscu psychologii w systemie nauk oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami nauk;

Znać i rozumieć podstawowe pojęcia z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego oraz norm etycznych i zawodowych,

Mieć rozszerzoną wiedzę o człowieku, jego cechach, funkcjonowaniu wybranych relacjach i strukturach międzyludzkich (rodzinnych, zawodowych, kulturowych), oraz historycznej ewolucji poglądów na ich temat.

- Sposoby weryfikacji: Przedstawienie pisemne projektu badawczego

- Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K_W01, K_W02, K_W05, K_W06

Umiejętności

w wyniku przeprowadzonych zajęć student:

posiada umiejętności badawcze: rozróżnia orientacje w metodologii badań psychologicznych, formułuje i rozwiązuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody i techniki oraz konstruuje narzędzia badawcze; opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski, wskazuje kierunki dalszych badań, w obrębie wybranej subdyscypliny psychologii;

- Sposoby weryfikacji: Dyskusja, Udział w zajęciach, Prezentacja multimedialna

- Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K_U04

Kompetencje społeczne

w wyniku przeprowadzonych zajęć student:

rozumie potrzebę dalszego rozwoju

jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą;

Potrafi zachować krytycyzm wobec odbieranej treści

- Sposoby weryfikacji: Dyskusja, Obserwacja

- Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K_K02, K_K03

Metody i kryteria oceniania:

Podstawowe kryteria:

ocena końcowa

- ocena stopnia zaawansowania pracy magisterskiej

- Semetr 1: Student nie może uzyskać oceny pozytywnej, jeśli nie przedstawi wstępnego tematu pracy oraz pisemnego spisu literatury (składającego się z minimum 20 pozycji)

- Semestr 2: Do uzyskania oceny pozytywnej konieczne jest wybranie modelu teoretycznego, będącego podstawą do badań empirycznych i zbudowanie wstępnego modelu uzasadnionych relacji miedzy zmiennymi

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-29
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Proseminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Radosław Walczak
Prowadzący grup: Anna Bokszczanin, Dariusz Krok, Barbara Mróz, Aleksandra Rogowska, Katarzyna Skałacka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Proseminarium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Proseminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Błońska
Prowadzący grup: Anna Bokszczanin, Jakub Filipkowski, Arkadiusz Jasiński, Dariusz Krok, Anna Machnik-Czerwik, Aleksandra Rogowska, Katarzyna Skałacka, Barbara Zmaczyńska-Witek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Proseminarium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-5 (2024-09-13)