Diagnoza psychologiczna dziecka - laboratorium [2.5-DIAGLAB1]
Semestr zimowy 2018/2019
Laboratorium,
grupa nr 3
Przedmiot: | Diagnoza psychologiczna dziecka - laboratorium [2.5-DIAGLAB1] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2018/2019 [2018/19-Z]
(zakończony)
Laboratorium [LAB], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 17 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Wiktoria Kubiec, Barbara Zmaczyńska-Witek |
Literatura: |
A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć (zdania egzaminu): A.1. wykorzystywana podczas zajęć Paluchowski, W.J. (2007). Diagnoza psychologiczna. Proces – narzędzia – standardy. Warszawa: Wydawnictwa akademickie i profesjonalne. Stemplewska – Żakowicz, K. (2009). Diagnoza psychologiczna. Diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna. Gdańsk: GWP A.2. studiowana samodzielnie przez studenta Podręczniki do poszczególnych testów. Pracownia Testów Psychologicznych PTP, Warszawa B. Literatura uzupełniająca Anastasi, A. i Urbina, S. (1999). Testy psychologiczne. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych PTP. Brzeziński, J. i Hornowska, E. (red) (1998). Skala Inteligencji Wechslera WAIS-R. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Juczyński, Z. (2001). Narzędzia pomiaru w promocji i psychologii zdrowia. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych PTP. Szustrowa, T. (1991). Swobodne techniki diagnostyczne. Wywiad i obserwacja. Warszawa: Wydawnictwa UW. Zazzo, R. (1974). Metody psychologicznego badania dziecka. Warszawa: PZWL. |
Zakres tematów: |
Strategie badawcze i motywy w badaniach diagnostycznych dzieci i młodzieży 2. Zagadnienia rozwojowe w wieku wczesnoszkolnym 3. Obserwacja i wywiad jako podstawowe metody diagnozy 4. Swobodne techniki diagnostyczne 5. Kontrakt diagnostyczny 6. Błędy diagnosty 7. Trudności pojawiające się w trakcie procesu diagnostycznego 8. Opracowywanie zebranego materiału diagnostycznego 9. Udzielanie informacji zwrotnej 10. Prezentacja wybranych swobodnych technik diagnostycznych 11. Prezentacja wybranych technik pomiaru intelektu i zdolności poznawczych 12. Prezentacja wybranych technik diagnozy neuropsychologicznej 13. Prezentacja wybranych technik diagnozy środowiska rodzinnego 14. Prezentacja wybranych technik diagnozy środowiska szkolnego 15. Podsumowanie, omówienie praktycznych zastosowań zdobytej wiedzy |
Metody dydaktyczne: |
• konsultacje • praca warsztatowa podczas ćwiczeń • realizowane projekty i prace terenowe • analiza przypadków • dyskusja |
Metody i kryteria oceniania: |
• wykonanie pracy zaliczeniowej w grupach: o przeprowadzenie badań, opracowanie i przedłożenie pisemnego raportu z przeprowadzonej diagnozy dziecka w wieku 7-9 lat (bliższe wytyczne dotyczące zaliczenia podane zostaną na zajęciach) • Dostateczny – student uzyskał minimum 60% punktów • Dostateczny plus – student uzyskał minimum 70% punktów • Dobry – student uzyskał minimum 80% punktów • Dobry plus – student uzyskał minimum 90% punktów • Bardzo dobry – student uzyskał minimum 95% punktów |
Uwagi: |
III psychologia dzienna kliniczna |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.